زیباترین شهرهای بدون خودروی جهان

زیباترین شهرهای بدون خودروی جهان، مجموعه بی‌نظیری از جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تاریخی و فرهنگی را در خود جای می‌دهند و بهترین مکان برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از شهرهای توریستی جهان استفاده از وسایل نقلیه موتوری را ممنوع و یا بسیار محدود کرده‌اند. در این مکان‌ها می‌توانید پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنید، اما رانندگی‌کردن در آن‌ها ممنوع است. علاوه بر این، انتخاب مقصد گردشگری بدون خودرو، راهی برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین و نجات سیاره زمین است. در ادامه شما را با توریستی‌ترین شهرهای بدون خودروی جهان آشنا می‌کنیم:

Tunø، دانمارک

گردشگران با پای پیاده، دوچرخه، اسکوتر و تراکتورهای ویژه این جزیره به راحتی می‌توانند Tunø دانمارک را که قدمت آن به عصر حجر بازمی‌گردد و فقط ۱.۴ مایل مربع مساحت دارد، به راحتی طی کنند. این جزیره از تپه‌های سرسبز تشکیل شده است که بر فراز سواحل شنی و سنگی قرار دارد.

Tunø چندین رستوران و یک کارخانه لبنیات قدیمی دارد که به مسافرخانه‌ای آرامش‌بخش و مقرون‌به‌صرفه، در کنار دریا تبدیل شده‌اند. جزیره Tunø در فصل تابستان میزبان جشنواره موسیقی است و هنرمندان دانمارکی و بین‌المللی را به سوی خود سوی جذب می‌کند.

زیباترین شهرهای بدون خودروی جهان

جزیره مکیناک، میشیگان

جزیره مکیناک در شهرستان مکیناک، ایالت میشیگان قرار دارد. گردشگران می‌توانند با پای پیاده، دوچرخه و یا کالسکه در این جزیره ۳.۸ فوت مربعی گردش کنند. جزیره مکیناک از اواخر قرن نوزدهم یک مکان محبوب برای تعطیلات بوده است. بیش از ۸۰ درصد این جزیره را پارک‌های ایالتی با مسیرهای طبیعی تشکیل می‌دهد. همچنین مکیناک، ساختمان‌های تاریخی زیبا، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مدرسه هنر، کافه آبرنگ و خانه یخ BBQ را در خود جای داده است. گراند هتل این جزیره در سال ۱۸۸۷ ساخته شد و به تازگی یک مسیر دوچرخه‌سواری جدید، یک زمین گلف، و یک مرکز طبیعت گلخانه‌ای به این مکان اضافه شده است.

زیباترین شهرهای بدون خودروی جهان

فاس، مراکش

شهر فاس در شمال شرقی مراکش قرار دارد و به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور شناخته می‌شود. فاس با مساحت ۶۹۰ هکتار، یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های شهری بدون خودرو جهان محسوب می‌شود که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. کاخ‌ها، مساجد، فواره‌ها و مدارس این شهر، قدمت چند صد ساله دارد و حدود ۱۰ هزار خیابان باریک و پر پیچ و خم آن ویژه پیاده‌روی است.

باب بوجلود یا دروازه آبی، ورودی اصلی شهر قدیمی است و در موزه قصر آن، مجموعه‌ای از مصنوعات محلی، منسوجات و گلدوزی‌های بی نظیر به چشم می‌خورد. ورود افراد غیرمسلمانان به بیشتر مساجد این شهر ممنوع است، اما کتابخانه مسجد القراویین برای عموم آزاد است.

زیباترین شهرهای بدون خودروی جهان

جزیره ذرت کوچک، نیکاراگوئه

جزیره ذرت کوچک در زمینی که زمانی دزدان دریایی در آن رفت‌وآمد می‌کردند، جایی شبیه بهشت گمشده استوایی قرار دارد. این نقطه دورافتاده چندان شناخته نشده نیست. درختان جزیره ذرت کوچک هنوز هم به صورت وحشی می‌رویند و تمام شغل‌ها توسط افراد محلی اداره می‌شود.

اگرچه گردشگری، بزرگ‌ترین تجارت ذرت کوچک است، حتی فصل پربازدید این جزیره نیز بدون جمعیت است. تردد موتور سیکلت و خودرو در این منطقه ممنوع است و یک ساعت طول می‌کشد تا افراد با پای پیاده جزیره را طی کنند.

گردشگران می‌توانند زیر درختان انبه و نارگیل این جزیره قدم بزنند و از نردبان فلزی عمودی به بالای فانوس ذرت کوچک که برجی بدون نور و دارای مناظر چشمگیر است، بالا بروند.

بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر پیاده روی در جزیره، آب‌های شگفت‌انگیز اطراف آن را از طریق تخته پارویی، کایاک، یا میسکیتو (Miskito) که یک نوع قایق بادبانی چوبی بدوی است و مردم بومی این منطقه آن را ساخته‌اند، طی کنند.

زیباترین شهرهای بدون خودروی جهان

هوی‌آن، ویتنام

Hội An، یک بندر تجاری در مرکز ویتنام است. شهر قدیمی که توسط سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، هزار ساختمان متعلق به قرون ۱۵ تا ۱۹ میلادی دارد. در قسمت قدیمی این شهرمی توان چایخانه‌های سنتی، مراکز عبادت چینی‌ها و خانه‌های قدیمی تاجران ژاپنی را مشاهده کرد.

در هوی‌آن، ترکیبی از سنت‌ها و معماری کشورهایی نظیر چین، فرانسه و ژاپن دیده می‌شود. پل سرپوشیده ژاپنی که قدمت ۴۰۰ ساله دارد، یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های شهر باستانی هوی‌آن است. موزه تاریخ و فرهنگ نیز تاریخ غنی این شهر را به نمایش می‌گذارد و شامل مجموعه‌ای از عکس‌های معماری محلی، سرامیک و سفال و آثار هنری بی‌نظیر است.

ساحل Cua Dai، مکانی است که گردشگران می‌توانند در آن استراحت کنند و در رستوران‌های غذاهای دریایی متنوع آن، غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند. تعداد زیادی از افراد برای گذراندن تعطیلات آخر هفته این ساحل را انتخاب می‌کنند.

کد خبر 577169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.