بهترین موزه‌های در آستانه افتتاح جهان

سال ۲۰۲۲ موزه‌های متعددی در سراسر جهان افتتاح خواهد شد و به‌عنوان مراکز گردشگری شگفت‌انگیز برای کشورهای میزبان، درآمدزایی و جذب گردشگر بالایی را به دنبال خواهند داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از نظر بسیاری از منتقدان هنری جهان نظیر جری هالتز آمریکایی، "موزه‌ها دریچه‌هایی برای نفوذ به دنیای دیگر" محسوب می‌شود که می‌تواند قلمروهای جذاب جدیدی را نیز برای کاوش به تصویر بکشد. موزه‌ها از دیرباز در سراسر جهان وجود داشته و به عنوان قطب‌های مهم گردشگری برای میزبان خود عمل کرده است. اگرچه انتشار ویروس کرونا، دسترسی به این جاذبه‌ها را در بیشتر نقاط دنیا محدود کرد، با این حال ساخت‌وساز آن‌ها تأخیر طولانی مدتی را تجربه نکرد، به طوری که نمونه‌های اعجاب‌انگیزی از آن‌ها به تازگی افتتاح شده یا در آستانه بازگشایی به روی مردم است.

در ادامه به معرفی چند موزه برتر جهان پرداخته می‌‎شود که در سال ۲۰۲۲ درهای خود را به روی گردشگران و بازدیدکنندگان باز کرده است یا به زودی افتتاح خواهد شد.

موزه ملی نروژ

موزه ملی نروژ که فضایی بیش از ۵۰۰ هزار فوت مربع را در بر گرفته است، پس از گذشت هشت سال از آغاز ساخت‌وساز، شنبه همین هفته افتتاح شد. این موزه بزرگ‌ترین گالری هنر معاصر کشورهای نوردیک به حساب می‌آید که توسط معماران آلمانی طراحی شده است. موزه ملی نروژ ساختمانی بسیار اعجاب‌انگیز را به عنوان موزه اصلی در بر گرفته است، ضمن این‌که میزبان گالری ملی، موزه هنر معاصر و موزه طراحی و هنرهای دکوراتیو نیز است. در این موزه، بیش از پنج هزار اثر هنری ثبت شده توسط هنرمندان نروژی و بین‌المللی گردآوری شده و قرار است در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد. از مهم‌ترین آثار این موزه می‌توان به «شب زمستانی در کوه‌ها» اثر نقاش پرآوازه نروژی به نام هارولد شولبرگ، «جیغ» اثر ادوارد مونک نروژی و خودنگاره‌ای از ونسان ون گوگ، نقش پسادریافت‌گر هلندی اشاره کرد.

موزه بزرگ مصر

موزه بزرگ مصر، بالاخره پس از ۲۰ سال از نصب اولین سنگ در مکان به زودی افتتاح خواهد شد. ساختمان اصلی این موزه در جیزه، سومین شهر بزرگ مصر و میزبان اهرام معروف کشور قرار دارد و جالب این‌که موزه جدید در فاصله نزدیکی از این اهرام واقع شده است. معماران شرکت بریتانیایی Heneghan Peng طراحی این موزه را به عهده داشته‌اند که هزینه لازم برای پیاده‌سازی آن را بیش از یک میلیارد دلار تخمین زدند.

موزه بزرگ مصر میزبان ۱۰۰ هزار هنر دستی باستانی است که هزاران مورد از آن‌ها اشیایی مربوط به مقبره توت عنخ‌آمون و مجسمه بسیار بزرگ و ۳۲۰۰ ساله رامسس دوم، فرعون مصر باستان را در بر می‌گیرد. سازندگان موزه بزرگ مصر از افتتاح این مکان بزرگ در ماه نوامبر ۲۰۲۲ خبر داده و مدعی شده‌اند این مکان با عظمت و جذابیت خود، همه روزه میزبان بیش از ۱۵ هزار بازدیدکننده خواهد بود.

بهترین موزه‌های در آستانه افتتاح جهان

Musée de Cluny در فرانسه

هفت سال از بازسازی موزه ملی فرانسه که به جا مانده از قرون وسطی است، می‌گذرد و خبر خوش این‌که به زودی سالن‌های بازسازی شده آن افتتاح خواهد شد. این موزه میزبان ۱۸۰۰ اثر هنری خواهد بود که تا پیش از این در کلیسای نوتردام و کلیسای سن شاپل پاریس نگهداری می‌شد. جالب است بدانید که موزه بازسازی شده به عنوان یک نمونه بسیار ارزشمند از معماری گوتیک به‌شمار می‌رود که میزبان گرمابه‌هایی از دوران گالورومی اواخر قرن اول میلادی است.

موزه مدرن سیدنی در استرالیا

اگرچه موزه مدرن سیدنی یک موزه جدید به حساب نمی‌آید، با این حال بخش‌های جدیدی به آن افزوده شده است که به‌زودی افتتاح خواهد شد و می‌تواند به تنهایی به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب عمل کند. بخش جدید موزه مدرن سیدنی که توسط شرکت پرآوازه معماری ژاپنی طراحی شده است، پاویون‌هایی مستطیلی و پیچ‌درپیچ را در بر خواهد گرفت که به بندر سیدنی اشراف دارد. این سازه در مجموع فضایی به مساحت ۱۷۲ هزار و ۲۲۳ فوت مربع را به عنوان فضای نمایشگاهی در بر خواهد گرفت و همه ساله میزبان بیش از دو میلیون بازدیدکننده خواهد بود. علاوه بر این، یک باغ هنری عمومی و فضاهای گسترده‌ای در مکان جدید به‌روی مردم باز خواهد شد تا امکان استراحت و گذراندن اوقات فراغت را برای آن‌ها فراهم آورد.

موزه زیردریایی Reefline در میامی بیچ

اگرچه Reefline در تعریف کلاسیک در دسته موزه‌ها قرار نمی‌گیرد، با این حال وجود آن در اعماق آب‌های زیرزمینی به جذب بسیاری از دوستداران موزه و نمایشگاه منجر خواهد شد. این فضای زیبا، پارکی مملو از مجسمه‌های بسیار زیبا را که ساخته هنرمندان استودیو OMA است، در بر خواهد گرفت. علاوه بر این، سازه‌های پیش‌ساخته این نمایشگاه زیردریایی تا حدود ۹۰۰ فوت از ساحل به سمت میامی بیچ امتداد خواهد یافت و از همان فضا، بازدیدکنندگان را به مرکز اصلی هدایت خواهد کرد.

کد خبر 581252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.