اجرای کنسرت «درویشانه» در فرهنگسرای ارسباران

«درویشانه» عنوان کنسرتی از آثار درویش‌خان است که با تک‌نوازی تار امیر شریفی روز جمعه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «درویشانه» عنوان کنسرت موسیقی ایرانی از آثار درویش خان با تک‌نوازی تار امیر شریفی است.

این کنسرت اجرایی در بستر موسیقی دستگاهی ایران است که در آن امیر شریفی به تک‌نوازی تار می‌پردازد. این اجرا که بر مبنای بعضی آهنگسازی‌های بی‌کلام درویش‌خان سازمان‌دهی شده است در لحظاتی با رجوع به برخی نواخته‌های به جا مانده از این استاد بزرگ در صفحات دوره قاجار، به دنبال به نمایش گذاردن این سبک فاخر است.

امیر شریفی درباره این اجرا اظهار کرد: این نوبت اثری چند لایه است که در آن از سویی شاهد اجرای بعضی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و شاخصِ نوازندگی درویش‌خان و از سوی دیگر شاهد ارائه تأویل و تفسیر مجری از قطعاتِ به جامانده از این استاد بزرگ هستیم.

به گفته وی، در کنار آثار درویش‌خان به منظور ایجاد تنوع در بافت و حس‌آمیزی، در پیوند با قطعاتِ درویش‌خان یک قطعه از ساخته‌های خودم و سه تصنیف از کارگان تصانیف قاجاری نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ورود عموم به این کنسرت موسیقی در روز جمعه _بیست‌وچهارم تیرماه_ ساعت ۱۹ آزاد است.

امیر شریفی آموزش موسیقی را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و از محضر اساتید موسیقی دستگاهی ایران زیدالله طلوعی، داریوش طلایی، داریوش پیرنیاکان، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده در مقاطع مختلف بهره برد.

وی همچنین سال‌ها از محضر استادان سالخورد آواز همچون حسین عمومی، احمد ابراهیمی و حاتم عسگری بهره برده است.

کد خبر 586971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.