رونمایی از آلبوم جدید کیوان ساکت در فرهنگسرای ارسباران

نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از رونمایی تازه‌ترین آلبوم خود در فرهنگسرای ارسباران، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، کیوان ساکت اظهار کرد: آلبوم جدیدم با عنوان «دینشت» جمعه _سی‌ام اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ ساعت ۱۷:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی خواهد شد. این اثر موسیقایی از سوی انتشارات چکاوک زنده‌رود روانه بازار موسیقی شده است که خواننده این کار رحیم عدنانی است.

این نوازنده با اشاره به اینکه ساماندهی و آماده‌سازی آهنگ‌ها را انجام داده است، گفت: این آلبوم شامل شش آهنگ بختیاری و چهار ترک ساز و آواز است که نام آهنگ‌ها ترانه دندال، تکنوازی سه‌تار، ترانه مه چارده، آواز شوق خدا، ترانه هلهله کوسه، آواز سول سکندر، ترانه تیر مرزنگ، تکنوازی تار، ترانه یارم ای گلی، آواز عشق خدا و ترانه مه‌ری است.

وی افزود: اشعار این اثر هم از سلیمانی، زینب ممبینی، علی بداغی و آرمان راکیان است. همچنین ضبط ارکستر در استودیو خورشید و توسط مهدی رمضانی انجام شده است و میکس و مسترینگ به عهده مجتبی صادقی، کامبیز جهانبخش، و همخوان‌ها بهار صادقی و شنتیا حیدری بوده‌اند.

این هنرمند تصریح کرد: در این مراسم استادان و هنرمندان برجسته از جمله ساسان فاطمی، داوود گنجه‌ای، هومان اسعدی و فاضل جمشیدی حضور دارند.

محمد دلنوازی‌عود، یحیی علوی‌سنتور، سالار زمانیان تار و تارباس، کیارش ساکت تار و تار باس، علی فربودنیا نی، اشکان مرادی کمانچه، سیاوش ساکت تمبک، امیرحسین عدنانی کرال، فاطمه عدنانی کرال، بهار صادقی کرال، کامبیز جهانبخش کرال، بهار صادقی همخوان و غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی از دیگر عوامل این اثر موسیقایی هستند.

به گزارش ایمنا، کیوان ساکت، چهاردهم تیرماه ۱۳۴۰ در خانواده‌ای فرهنگی در مشهد چشم به جهان گشود. از کودکی با تشویق مادر و پدر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت، در نقاشی شاگرد اساتیدی همچون استاد صادق‌پور، در طراحی، استاد پیراسته، در رنگ و روغن و آبرنگ نیز شاگرد استاد دولو بود. این هنرمند اولین درس‌های موسیقی را از دایی خویش، منوچهر زمانیان در کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان فرا گرفت.

کیوان ساکت در سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تأسیس و آثار زیادی را با این گروه اجرا کرد. او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان تک‌نواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی، و «مقام صبر» از ساخته‌های پرویز مشکاتیان با تکنوازی تار و سه‌تار کیوان ساکت و آواز علیرضا افتخاری است.

از دیگر فعالیت‌های کیوان ساکت علاوه بر نوشتن کتاب‌های ردیف تار و سه‌تار، می‌توان به برگزاری کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از ایران اشاره کرد. وی ارکستر بزرگ کیوان ساکت را با بیش از ۶۰ نوازنده و خواننده تأسیس و کنسرت‌های متعددی را در تهران و مشهد و بیشتر شهرهای ایران و جهان با موفقیت اجرا کرده است.

کد خبر 575959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.