فرهاد هراتی برنده مدال طلای جهانی موسیقی شد

با اعلام نتایج مسابقه جایزه جهانی موسیقی، فرهاد هراتی از ایران مدال طلا و پنج هنرمند ایرانی دیگر مدال‌های نقره و برنز این مسابقات را از آن خود کردند.

به گزارش ایمنا، در سال ۲۰۲۲ فرهاد هراتی از ایران توانست در کنار دیگر آهنگسازان و نوازندگانی از کشورهای قطر، نروژ، هند، روسیه، آمریکا، استرالیا، تایوان و جمهوری چک مدال طلای جایزه جهانی موسیقی را برای آهنگسازی آلبوم «زمین مقدس» در ژانر موسیقی سینماتیک و کرال از آنِ خود کند.

در سال گذشته نیز این آهنگساز موفق به کسب مدال نقره مسابقات جایزه جهانی موسیقی برای آهنگسازی آلبوم «اعتقادات پنهان» شده بود.

جایزه جهانی موسیقی به‌عنوان نهادی معتبر و بین‌المللی برای معرفی موزیسین‌های مستقل از سال ۲۰۱۱ در آمریکا پایه‌گذاری شده است و هر سال به ۹ هنرمند موسیقی، نشان طلا اعطا می‌کند.

آلبوم‌های حد صفر، خورشید اقیانوس آرام، خلوت خاکستری، بانوی سایه‌ها، فصل سکوت، زمین مقدس و فرشتگان از آثار منتشر شده فرهاد هراتی است.

در این دوره از مسابقات، احمد میرمعصومی و اسماعیل الله‌دادیان برنده مدال نقره، حامد نیک‌نفس، پژمان بلورچی و فرید حامدی برنده مدال برنز شده‌اند.

فرهاد هراتی متولد پنجم بهمن‌ماه ۱۳۴۸ فارغ‌التحصیل علوم آهنگسازی از مؤسسه دانشگاهی رسام هنر و پیانیست، سولسیت تنور، آهنگساز، بنیان‌گذار و رهبر گروه کُر نامیرا است. این هنرمند با تدریس مبانی علوم آهنگسازی، پیانو و آواز، هنرجویان بسیاری را در ۳۳ سال گذشته، تعلیم داده است؛ ضمن آنکه سال‌های بسیاری را صرف تعلیم و تربیت خوانندگان کُر کرده است.

به ابتکار هراتی، گروه کُر نامیرا به‌عنوان اولین گروه کُر مستقل و غیردولتی پس از انقلاب در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد. او به همراه گروه خود در هجدهمین جشنواره موسیقی فجر (بهمن‌ماه ۱۳۸۱) در مسابقات کُر به‌عنوان گروه برتر برگزیده شد و در جشنواره سال‌های ۹۰ و ۹۴ به عنوان گروه میهمان حضور داشت.

هراتی همچنین سال‌ها به‌عنوان داور مسابقات کُر دانش‌آموزی ایران فعالیت کرده است و برای چندین فیلم، کلیپ و انیمیشن نیز آهنگسازی کرده است. او ضمن آهنگسازی با مضامینی بسیار متفاوت از یکدیگر در ۲۲ سال گذشته به‌عنوان رهبر گروه کُر در بیش از ۳۸ کنسرت مختلف حضور داشته است و خوانندگی سولوی بعضی از ساخته‌های خود را نیز عهده‌دار بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 552281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.