۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
«یاغی»؛ موفق در رونق کتاب و کشتی

سریال «یاغی» که این روزها در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده است، تا جایی که به گفته هیئت کشتی استان تهران بعد از تماشای این سریال جوانان بسیاری برای ثبت‌نام در کلاس‌های کشتی به باشگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سریال «یاغی» که با اقتباس از رمان سالتو مهدی افروزمنش ساخته شده تنها در چند قسمت به محبوبیت بالایی رسیده است و باعث پرطرفدار شدن ورزش کشتی در میان جوانان شده است.

کیفیت بالای ساخت سریال «یاغی» چه از نظر فیلم‌نامه، بازیگری و کارگردانی و حتی موسیقی متن و تیتراژ توانسته است مخاطبان جوان خود را با قدرت امید و تلاش در بدترین موقعیت‌ها آشتی دهد.

پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی و نیکی کریمی از بازیگران سریال یاغی هستند که ترکیبی تقریباً نزدیک به «شنای پروانه» فیلم سینمایی تحسین شده محمد کارت دارند؛ محمد کارت، پیش از این مستند «خون مردگی» را با موضوع اراذل اوباش و حاشیه‌نشینان شهر ساخته است که اشراف کافی بر موضوع حاشیه‌نشینی دارد و همین سریال او را باورپذیر کرده است.

«جاوید»، شخصیت اصلی این سریال با بازی خوب علی شادمان به دنبال رسیدن به عشق پی کشتی می‌رود و تلاش او برای رسیدن به تیم کشتی صحنه‌های نفس‌گیری را رقم می‌زند. بازی‌های مکمل این سریال با بازگشت و حضور درخشان پارسا پیروزفر در نقش بهمن، مربی و مدیر باشگاه کشتی و امیر جعفری در نقش باورپذیر پدرخوانده محله از دیگر دلایل پربازدید شدن این سریال است.

اینکه یاغی تنها در چند قسمت توانسته هم‌ذات‌پنداری جوانان و نوجوانان را برانگیزد و بعد از مدت‌ها در خلق قهرمانی تأثیرگذار از نوع وطنی برای جوانان موفق باشد، نشان می‌دهد اگر سریال و فیلمی پر محتوا و فکر شده ساخته شود، می‌تواند جوان تیزهوش امروزی را که دسترسی آزاد و نامحدودی به فیلم‌ها و سریال‌های باکیفیت دارد نیز با خود همراه کند.

تصور کنید نقش اول یاغی به جای کشتی به دنبال همان کار قبلی خود یعنی آهن‌دزدی از سازه‌های شهری می‌رفت و موفق هم می‌شد.

در کنار علاقه‌مند شدن جوانان به کشتی، یاغی توانسته استدر بازار کتاب نیز جنب و جوشی ایجاد کند. رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش، که سریال یاغی با اقتباس از آن نوشته شده نیز هم‌زمان با پخش سریال با استقبال کتاب دوستان روبه‌رو شد و در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌ها و فیدیبو قرار گرفت. فیلم‌نامه یاغی را پدرام‌پور امیری، حسین دوماری و محمد کارت با نگاهی آزاد به این رمان نوشته‌اند.

آبان عسکری، مهدی حسینی‌نیا، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیررضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری، هادی دیباجی، الیکا ناصری، محمد صابری، توفیق حیدری، سامان مهکویه، افشین حسن‌لو، حسن همتی، شهاب کرلو، محمد مطهری‌پور، سعید شریف، عباس ایمانی، علی محمد حسام‌فر، پگاه سعیدی، لادن ژاوه‌وند، هوشنگ قوانلو، صفر محمدی، امیر مقیمی، مائده تقوایی، مهرداد خانی و نیلوفر شهفری دیگر اعضای گروه بازیگری سریال یاغی هستند.

کد خبر 583244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.