با این گجت ها خواب آرام را تجربه کنید

گجت‌ها و فناوری‌های جدید به انسان‌ها کمک می‌کند تا خواب با کیفیت و راحت را تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر اوقات مواردی مانند استرس، اضطراب، مشکلات شغلی و نور آبی صفحه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، باعث مختل شدن خواب افراد می‌شود. نداشتن خواب کافی منجر به عملکرد ضعیف مغز، بداخلاقی و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود. خوشبختانه گجت‌هایی وجود دارد که به انسان‌ها کمک می‌کند تا خواب با کیفیت و راحت را تجربه کنند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

لامپ هوشمند فیلیپس Hue

معمولاً افراد سعی می‌کنند هنگام خواب در محیط تاریک باشند، اما بعضی از انواع چراغ خواب‌ها به بهبود کیفیت خواب افراد کمک می‌کنند. لامپ‌های هوشمند Philips Hue که به منظور ایجاد ترکیبی از رنگ‌های مختلف در محیط تولید شده است، قابلیت کنترل از راه دور را به کمک اینترنت دارد و با دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت نیز سازگار است. کاربران می‌توانند این لامپ‌های هوشمند را به گونه‌ای تنظیم کنند که نور شب و روز را به صورت چرخه‌ای شبیه سازی کند و با خاموش شدن و روشن شدن تدریجی، غروب و طلوع آفتاب را نشان دهد. همچنین لامپ‌های هوشمند فیلیپس Hue می‌تواند بنا بر دلخواه کاربر، نور گرم یا سرد ایجاد کند. این لامپ‌ها به صورت بی‌سیم و از طریق بلوتوث یا هاب مرکزی کنترل می‌شود. قیمت لامپ‌های هوشمند فیلیپس Hue بین ۳۰ تا ۷۰ دلار متغیر است.

با این گجت ها راحت بخوابید!

فن شخصی Dyson Pure Cool Me

تنظیم دمای محیط، عامل مهمی برای داشتن یک خواب با کیفیت است. فن شخصی Dyson Pure Cool Me علاوه بر اینکه می‌تواند دمای محیط را به اندازه دلخواه کاربر افزایش یا کاهش دهد، قادر است هوا را تصفیه کند. این محصول دارای فیلتر HEPA است. بنابراین می‌تواند ۹۹.۹۷ درصد از آلرژن‌ها و آلاینده‌ها از جمله گرد و غبار یا باکتری‌ها را جذب کند. این فن دارای یک صفحه نمایش است که شدت جریان هوا را نشان می‌دهد. علاوه بر این فن شخصی Dyson Pure Cool Me به تکنولوژی Core Flow نیز مجهز بوده و می‌تواند مسیر دقیق جریان هوا را مشخص کند. یکی از مزایای قابل توجه محصول ذکر شده این است که جریان هوا فقط بر یک نفر تمرکز می‌کند و همه محیط اتاق را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. قیمت این فن شخصی ۴۹۹ دلار ارزیابی شده است.

هدفون Kokoon

هدفون Kokoon قادر است علاوه بر پخش موسیقی، بر روند خواب کاربر نیز نظارت داشته باشد. این محصول دارای سنسورهای electroencephalography (EEG) است. بنابراین می‌تواند حتی ولتاژهای بسیار کوچک مغز را اندازه‌گیری کند و به کاربران کمک کند خواب آرام‌تری را تجربه کنند. استفاده از این سنسورها به هدفون Kokoon اجازه می‌دهد تا عملکرد مغز را به طور دقیق در طی مدت خواب افراد بررسی کند. به عنوان مثال این محصول می‌تواند صدای موسیقی پخش شده را پس از خوابیدن کاربر کاهش دهد تا خوابی آسوده‌تر را تجربه کند. علاوه بر این هدفون Kokoon قادر است در صورت نیاز، صداهای محیط را که ممکن است مانع خوابیدن فرد شود، کاهش دهد یا حتی از بین ببرد. قیمت این هدفون ۵۵۰ دلار است.

با این گجت ها راحت بخوابید!

ایرباد Sleepbuds۲

ایرباد Sleepbuds ۲ بسیار سبک طراحی شده است و به راحتی درون گوش جای می‌گیرد. این محصول با کمک فناوری خاص خود به کاربران کمک می‌کند خواب راحت و با کیفیتی را تجربه کنند. ایرباد ذکر شده قادر است نویزهای مختلف مانند صدای افراد، اتومبیل‌ها، حیوانات و… را با فایل‌های صوتی در نظر گرفته شده، همپوشانی کند. فایل‌های صوتی ایرباد Sleepbuds ۲ ذهن کاربر را آرام می‌کند و میزان استرس قبل از خواب را کاهش می‌دهد. قیمت این محصول ۳۹۹ دلار ارزیابی شده است.

دستگاه Withings Sleep

دستگاه Withings Sleep یک صفحه کوچک است که زیر بالش فرد قرار می‌گیرد و اطلاعات بسیار مفیدی در مورد کیفیت خواب، میزان عمیق بودن آن، ضربان قلب، نرخ تنفس و مقدار حرکت در زمان خواب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. محصول ذکر شده با در نظر گرفتن این عوامل و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی قادر است پیشنهادهای کاربردی برای ارتقای کیفیت خواب به کاربر ارائه کند. این دستگاه هیچ‌گونه تماس فیزیکی مستقیمی با بدن فرد ندارد و قیمت آن ۲۰۰ دلار است.

گزارش از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 473625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.