۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
چگونه سریع‌تر به خواب برویم؟

با داشتن روتین شبانه، انجام دادن یوگای تنفسی، پاک‌سازی ذهن، کاهش میزان استفاده از نمایشگرها و پیروی از رژیم غذایی سالم به بهبود کیفیت و کمیت خواب خود کمک کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خواب بی‌کیفیت و ناکافی می‌تواند بر فعالیت‌های روزمره افراد تأثیر منفی بگذارد، بنابراین لازم است با انجام دادن اقدامات ساده و مؤثر به بهبود کیفیت و کمیت خواب کمک کنید، در ادامه به معرفی و بررسی بعضی از این اقدامات می‌پردازیم:

داشتن روتین شبانه

روتین شبانه مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که برای آماده شدن قبل از خواب انجام می‌دهید و می‌تواند شامل مسواک زدن دندان‌ها، روتین مراقبت پوستی، تنظیم دمای اتاق مرتب کردن رختخواب باشد، داشتن این روتین شبانه به مغز اعلام می‌کند که زمان خواب فرا رسیده است، البته لازم است این روتین شبانه را به صورت منظم و ادامه‌دار انجام دهید.

انجام دادن یوگا تنفسی

یوگای تنفسی یا پرانایاما به تکنیک‌های تنفس کنترل شده در یوگا اشاره دارد که اغلب در ترکیب با حرکات یوگا و مدیتیشن استفاده می‏‌شود، پرانایاما در یوگا شامل دم و بازدم عمیق، آهسته و کنترل شده است که به کاهش استرس و رسیدن به آرامش کمک می‌کند.

پاک‌سازی ذهن

پاک‌سازی و خالی کردن ذهن و رهایی آن از هرگونه استرس یک روش عالی برای رها شدن و آماده کردن خود برای خواب است، بنابراین توصیه شده است که همه‌چیز را یادداشت کنید و بیشتر افکار پردازش نشده که موجب بروز اضطراب و اختلال در خواب می‌‎شود را از ذهن خود حذف کنید.

کاهش میزان استفاده از نمایشگرها

توصیه شده است حداقل یک ساعت پیش از زمان خواب، از نگاه کردن به نمایشگرهای موبایل، تبلت، تلویزیون و لپ‌تاپ خودداری کنید، نور آبی ساطع شده از این نمایشگرها میزان تولید هورمون ملاتونین در بدن را کاهش می‌دهد و موجب بروز اختلالات خواب می‌شود.

پیروی از رژیم غذایی سالم

لازم است برای داشتن خواب باکیفیت و کافی وعده شام خود را حداقل سه ساعت قبل از خواب مصرف کنید و از مصرف غذاهای سرشار از قند، کربوهیدرات‌های فرآوری شده، چربی‌های اشباع شده و کافئین خودداری کنید، مصرف شیر یا موز قبل از خواب به شما کمک می‌کند که سریع‌تر بخوابید.

کد خبر 738700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.