عادات غذایی که خطر بروز دیابت را افزایش می‌دهد

مصرف غذاهای ناسالم و حذف وعده صبحانه خطر بروز دیابت را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیابت یک بیماری متابولیکی است که باعث افزایش قند خون می‌شود. هورمون انسولین قند را از خون به داخل سلول‌های بدن منتقل می‌کند تا بدن بتواند آن را ذخیره کند یا آن را به انرژی تبدیل کند. در بیماری دیابت، بدن نمی‌تواند انسولین کافی تولید کند یا به صورت مؤثری از انسولین تولید شده استفاده کند. دیایت می‌تواند به اعصاب، چشم‌ها، کلیه‌ها و دیگر اعضای بدن آسیب جدی وارد کند.

رژیم غذایی رایج‌ترین عامل خطر بیماری دیابت در نظر گرفته می‌شود. برای نمونه، حذف وعده صبحانه باعث بروز نوسانات زیادی در سطح قند خون می‌‎شود، مصرف صبحانه پس از بیدار شدن می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند. بنابراین شروع روز با یک وعده غذایی مناسب و سالم خطر ابتلاء به دیابت و عوارض مرتبط با آن را کاهش می‌دهد.

بسیاری از افراد در وعده ناهار به مواد مغذی مصرفی توجهی نمی‌کنند، مصرف غذاهای ناسالم خطر ابتلاء به دیابت را افزایش می‌دهد. بنابراین توصیه شده است که همه مواد غذایی از جمله کربوهیدرات، پروتئین و چربی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و اطمینان حاصل کنید که یک وعده غذایی متعادل در هنگام ناهار مصرف کرده‌اید.

مصرف غذاهای آماده و بسته‌بندی شده از سوپرمارکت‌ها می‌تواند برای مدت طولانی شما را سیر نگه دارد، اما در طولانی مدت اثرات مخربی بر بدن دارد. زیرا برای تهیه این نوع مواد غذایی از نمک زیاد برای طعم دادن و مواد نگهدارنده برای افزایش ماندگاری غذا استفاده می‌کنند، بنابراین خطر بروز اختلالات متابولیکی مانند دیابت افزایش پیدا می‌کند.

مصرف نوشیدنی گازدار، شیرین و طعم‌دار همراه با غذا ممکن است برای سلامتی مضر باشد زیرا سطح قند خون را افزایش می‌دهد و هیچ ارزش غذایی ندارند. متخصصان معتقدند که ۱۰ دقیقه پیاده‌روی بعد از صرف غذا به بهبود سلامتی کمک می‌کند.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 674603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.