مکمل پروبیوتیک چه تاثیری بر افسردگی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مکمل پروبیوتیک به بهبود افسردگی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داروهای ضدافسردگی معمولاً نخستین روش درمان برای افراد مبتلا به اختلال افسردگی در نظر گرفته می‌شود. با این وجود، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افراد مبتلا به افسردگی به این نوع داروها پاسخ نمی‌دهند. گروهی از محققان بریتانیایی به منظور بررسی تأثیر مصرف مکمل پروبیوتیک بر افسردگی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۵۰ بیمار مبتلا به اختلال افسردگی را مورد ارزیابی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان به مدت شش هفته یا بیشتر داروهای ضدافسردگی مصرف کردند. سپس ۴۹ بزرگسال مبتلا به اختلال افسردگی که واکنش خاصی به داروهای ضدافسردگی ندادند، مورد ارزیابی بیشتر قرار گرفتند. به‌طوری که ۲۴ نفر آن‌ها مکمل پروبیوتیک مصرف و بقیه افراد دارونما دریافت کردند. با وجود اینکه علائم افسردگی هر دو گروه بهبود پیدا کرده بود، افرادی که مکمل پروبیوتیک مصرف کرده بودند از هفته چهارم به بعد بهبود قابل توجهی را تجربه کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف مکمل پروبیوتیک به بهبود علائم افسردگی و سلامت روان کمک می‌کند. محققان معتقدند که پروبیوتیک به کاهش مولکول‌های سیگنال‌دهنده پیش التهابی به نام سیتوکین‌ها و تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی که بر خلق‌وخو تأثیر می‌گذارد، کمک می‌کند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است.

کد خبر 668511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.