کمبود ویتامین C باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

ویتامین C می‌تواند به جذب آهن در بدن کمک کند، این موضوع برای افراد مبتلا به کم‌خونی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دریافت مقدار مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بهبود عملکرد بدن بسیار مهم است. به صورت خاص، ویتامین C یک ماده مغذی است که برای بهبود سریع‌تر بیماری‌ها و سلامت ضروری است و نقش مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن و حمایت از سیستم ایمنی دارد. در ادامه به مشکلاتی می‌پردازیم که ممکن است به دلیل کمبود ویتامین C با آن مواجه شویم:

عفونت‌های فصلی و سرماخوردگی

ویتامین C نقش مهمی در کاهش عفونت‌های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مکمل ویتامین C به کاهش شدت سرماخوردگی، آنفلوانزا یا ذات‌الریه و کوتاه‌تر شدن دوره بیماری کمک می‌کند. ممکن است افراد مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و فشار خون به ویتامین C بیشتری نیاز داشته باشند.

دیابت

ویتامین C به بهبود سطح گلوکز خون افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند. مشاهده شده است که بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت به دلیل استرس اکسیداتیو بالا، به ویتامین C بیشتری نسبت به دیگران نیاز دارند. غلظت ویتامین C در میان بیماران دیابتی ۳۰ درصد کمتر از افراد غیردیابتی است.

بیماری‌های قلبی‌عروقی

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین C خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. این ماده مغذی از آسیب به اندام‌های افراد مبتلا به فشار خون یا بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند و عملکرد اندوتلیال عروقی را بهبود می‌بخشد.

کم‌خونی

ویتامین C می‌تواند به جذب آهن در بدن کمک کند، این موضوع برای افراد مبتلا به کم‌خونی بسیار اهمیت دارد. ابتلاء به کم‌خونی می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامین C باشد.

ذات‌الریه

ویتامین C مدت بستری بودن افراد مبتلا به ذات‌الریه در بیمارستان را کاهش می‌دهد. ممکن است ویتامین C دریافتی از رژیم غذایی به میزان کافی مناسب نباشد و لازم باشد مکمل آن را دریافت کنید. به این منظور باید طبق نظر پزشک مکمل ویتامین C مصرف کنید.

کد خبر 667257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.