چه افرادی به ذات‌الریه مربوط به کرونا مبتلا می‌شوند؟

افراد مبتلا به دیابت، آسم متوسط تا شدید، بیماری ریوی، فشار خون بالا، بیماری قلبی، مشکلات کبدی و سرطان، بیشتر به ذات‌الریه کووید مبتلا می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان احتمال بروز ذات‌الریه در میان افراد مبتلا به کووید -۱۹ را بررسی کردند و مایع ریه مبتلایان به کرونا که در بیمارستان بستری شده بودند را به صورت مستقیم تجزیه و تحلیل کردند. محققان پس از مقایسه سلول‌های ایمنی ریه با نمونه‌های ذات‌الریه جمع‌آوری قبل از همه‌گیری متوجه شدند که ذات‌الریه کووید با ذات‌الریه معمولی متفاوت است.

ذات‌الریه معمولی نواحی بزرگی از ریه را آلوده می‌کند، در حالی که ذات‌الریه کووید تنها چندین نواحی کوچک‌تر از ریه‌ها را در بر می‌گیرد، در این شرایط عفونت به آرامی در سراسر ریه حرکت و به ظرفیت تنفس آسیب وارد می‌کند. افراد مبتلا به دیابت، آسم متوسط تا شدید، بیماری ریوی، فشار خون بالا، بیماری قلبی، مشکلات کبدی و سرطان بیشتر به ذات‌الریه کووید مبتلا می‌شوند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مرگ‌ومیر ناشی از عفونت ریه میان بیماران دیابتی در مقایسه با بیماران غیردیابتی به طور قابل توجهی بیشتر است. متخصصان اعلام کرده‌اند که اکثر بیماران مبتلا به ذات‌الریه شدید کووید پس از گذشت زمان به صورت کامل بهبود پیدا می‌کنند، البته ممکن است برای برخی بیماران چندین ماه طول بکشد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا اطلاعات بیشتری در دسترس قرار بگیرد.

نتایج این مطالعه در مجله The Lancet Rheumatology منتشر شده است.

کد خبر 569525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.