چرا باید برای کاهش وزن ویتامین‌های لازم را دریافت کرد؟

در صورتی که کمبود ویتامین بر متابولیسم بدن افراد تاثیر گذاشته باشد، مصرف ویتامین‌های مورد نیاز ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویتامین‌ها برای سلامتی ضروری هستند و کمبود آن‌ها می‌تواند اثرات مختلفی بر بدن داشته باشد. بعضی از علائم کمبود ویتامین شامل سطح انرژی پایین، خستگی و افسردگی، ضعیف شدن سیستم ایمنی، خشک شدن پوست، سردرد و ضعف می‌شود. البته لازم است توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی شود، بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن‌ها با متخصص تغذیه مشورت کنید.

در صورتی که کمبود ویتامین بر متابولیسم بدن افراد تاثیر گذاشته باشد، مصرف ویتامین‌های مورد نیاز ممکن است به کاهش وزن کمک کند. با این وجود، شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد مصرف ویتامین‌ها به تنهایی برای کاهش وزن موثر هستند. رژیم غذایی و ورزش دو عامل مهم برای کاهش وزن هستند که باید در نظر گرفته شوند.

به گفته متخصصان، ویتامین‌های D و B کمپلکس ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند. توصیه شده است که به منظور بهبود متابولیسم بدن و کاهش وزن، در کنار مصرف ویتامین‌ها، به رژیم غذایی مناسب و افزایش میزان فعالیت بدنی نیز توجه شود.

کد خبر 667060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.