مواد غذایی صنعتی سالم‌تر از مواد غذایی سنتی است؟

رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنایع غذایی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از تصورات غلط جامعه این است که محصولات سنتی بهتر از محصولات صنعتی است، گفت: این ابهام در سلامتی جامعه اثرگذار است، محصولات صنعتی زیر نظر مسئولان فنی و معاونت غذا و دارو تولید می‌شود و با محصولاتی که پروانه ندارد، متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی سرشوقی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم خردادماه_ در نشست خبری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا، اظهار کرد: نزدیک هزار کارخانه حقیقی و حقوقی زیرمجموعه انجمن هستند و با تعاملی که با کلیه ارگان‌ها داشته است، توانسته اقدامات خوبی داشته باشد.

وی افزود: صنایعی که در اصفهان وجود دارد در میان ۴۰ شهر، در رتبه پنجم قرار دارد. از سوی وزارت صمت دو مجوز برای کارخانجات صادر می‌شود که پروانه بهره‌برداری و پروانه تأسیس هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنایع غذایی استان اصفهان گفت: اصفهان از نظر بحث اشتغالی در کشور رتبه هشتم و در جواز تأسیس رتبه نهم را دارد. از نظر میزان سرمایه‌گذاری در جواز تأسیس رتبه یازدهم، در سرمایه‌گذاری در بخش پروانه بهره‌برداری رتبه هفتم را داریم.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای پروانه بهره‌برداری انجام گرفته است، گفت: هر کالایی که در سبد خانوار وجود دارد، یک ظرفیت در کل کشور دارد. اینکه چه میزان از این سبد مصرفی را استان اصفهان تأمین می‌کند، مسئله مهمی است. باید نسبت به تولیدات اصفهان توجه بیشتری داشته باشیم.

سرشوقی اظهار کرد: وقتی صحبت از اصفهان می‌شود، توجه همه به صنایع فولادی و پتروشیمی متمرکز می‌شود، درحالی که ظرفیت گسترده‌ای در صنایع غذایی داریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در استان از نظر تولید شیر خام رتبه اول را داریم، اما لازم است بیشتر به این مسئله توجه کرد که در ادامه در اشتغال و سرمایه استان مؤثر خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنایع غذایی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از تصورات غلط جامعه این است که محصولات سنتی بهتر از محصولات صنعتی است، افزود: این ابهام در سلامتی جامعه اثرگذار است، محصولات صنعتی زیر نظر مسئولان فنی و معاونت غذا و دارو تولید می‌شود و با محصولاتی که پروانه ندارد، بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: یکی از تصورات غلط دیگر این است که محصولات کنسروی حاوی نگه‌دارنده هستند، درحالی که به هیچ عنوان نگهدارنده ندارند یا برخی به مردم می‌گویند جایگزین‌های شکر سرطان‌زا هستند، اما حقیقت ندارد و در این بخش ابهامات و تصورات غلطی وجود دارد باید به دست رسانه‌ها اصلاح شود.

سرشوقی با اشاره به تأثیر اخبار نادرست در نگرش مردم برای استفاده از مواد غذایی، تصریح کرد: برای مثال مدتی بود که می‌گفتند، وایتکس در آب می‌ریزند و شیر تهیه می‌کنند، درحالیکه تمام محصولات غذایی به شدت کنترل می‌شود و مردم نباید به این اخبار نادرست اعتماد کنند. آنقدر باید فرهنگ رسانه‌ای در مردم تقویت شود که این اخبار را باور نکنند و به کارخانجات اطمینان کنند.

وی خاطرنشان کرد: محصولی که در کارخانه تولید می‌شود، سریال ساخت دارد و تا زمان مصرف اگر مشکلی داشته باشد، می‌توان از آن مطلع شد و بررسی کرد.

کد خبر 666952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.