۲۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه چه مزایایی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۲۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه ممکن است سلامت قلب افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی را بهبود ببخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد مسن، اشخاصی با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر، افراد مبتلا به اختلالات روانی و افراد دارای معلولیت، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی قرار دارند. همچنین، چاقی، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و سیگار کشیدن نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. نداشتن فعالیت بدنی نیز یک عامل خطر دیگر برای این بیماری‌ها در نظر گرفته می‌شود.

انجمن قلب آمریکا (AHA) اعلام کرده است که حتی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه به حفظ سلامت قلب‌وعروق کمک می‌کند. به نظر می‌رسد که افراد چاق، افرادی که دچار فشار خون بالا و دیابت هستند به میزان کافی فعالیت بدنی ندارند و بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌گیرند.

به گفته متخصصان، ممکن است افراد با موانعی مواجه شوند که نتوانند به میزان کافی فعالیت بدنی داشته باشند. بزرگ‌ترین مانع در این زمینه نبود مکان مناسب برای پیاده‌روی در مناطق روستایی یا شهری، نبود پیاده‌رو یا فضای سبز مناسب برای پیاده‌روی، سطح بالای آلودگی هوا یا دمای بالا در نظر گرفته می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Circulation منتشر شده است.

کد خبر 665307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.