مصرف کدام مواد غذایی به بهبود مشکلات تنفسی کمک می‌کند؟

مصرف غذاهایی مانند دانه‌ها، سبزیجات چلیپایی، سیر، چای سبز، لوبیا، قهوه و روغن زیتون به بهبود مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آسم یکی از رایج‌ترین مشکلات تنفسی است که طی آن راه‌های هوایی دچار التهاب مزمن می‌شود. مصرف بعضی از غذاها ممکن است این روند التهابی را وخیم‌تر کند در حالی که مصرف بعضی غذاهای دیگر به بهبود این شرایط کمک می‌کند. در ادامه به بررسی مواد غذایی می‌پردازیم که به بهبود مشکلات تنفسی کمک می‌کند:

دانه‌ها

تخم کدو، تخم آفتابگردان و دانه کتان حاوی منیزیم هستند که یک ماده معدنی مهم برای افراد مبتلا به آسم در نظر گرفته شده است. منیزیم به آرامش عضلات مجاری هوایی کمک شایانی می‌کند.

سبزیجات چلیپایی

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، جوانه بروکسل، کلم‌پیچ و گل‌کلم خطر سرطان ریه را کاهش می‌دهد. این نوع سبزیجات حاوی مقدار زیادی ترکیب طبیعی به نام گلوکوزینولات هستند که مانع پیشرفت بعضی از سرطان‌ها مانند سرطان ریه می‌‏شود. این ترکیب سلول‌های سرطان را شناسایی می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.

سیر

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دو بار در هفته و هر بار سه حبه سیر خام مصرف می‌کنند، ۴۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار می‌گیرند. این خطر حتی در میان افراد سیگاری نیز به میزان ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

چای سبز

مهمترین ترکیب موجود در چای سبز آنتی‌اکسیدان کوئرستین است که مانند یک ضد آسم طبیعی عمل می‌کند. بنابراین چای سبز ترشح هیستامین و دیگر ترکیبات التهاب‌زا را که در بدن علائم آلرژی ایجاد می‌کند، کندتر می‌کند.

لوبیا

روی، سلنیوم و منیزیم موجود در لوبیا به بیماران مبتلا به بهبود مشکلات ریوی و تنفسی کمک شایانی می‌کند.

قهوه

کافئین نایچه‌های تنفسی را گشادتر می‌کند و مجاری هوای تنفسی را بازتر می‌کند، در نتیجه خستگی عضلات تنفسی افراد مبتلا به آسم کاهش پیدا می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کافئین فعالیت ریوی را تا چهار ساعت پس از مصرف بهبود می‌بخشد.

روغن زیتون

چربی‌های تک زنجیره و چند زنجیره موجود در روغن زیتون نقش مهمی در سلامت ریه‌ها دارد. این نوع روغن با خطرات ناشی از آلودگی هوا، مانند فشار خون بالا، افزایش ضربان قلب، مشکلات تنفسی و نقص رگ‌های خونی که اکسیژن‌رسانی به بدن را کاهش می‌دهند، مبارزه می‌کند.

کد خبر 665022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.