تمرینات قدرتی به کنترل فشار خون کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انجام دادن تمرینات قدرتی به کنترل سطح فشار خون کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون بالا خطر بروز مشکلات طولانی مدت خاص را افزایش می‌دهد، بنابراین لازم است با انجام دادن اقدامات خاص آن را در محدوده طبیعی حفظ کرد. روش‌های کنترل و مدیریت فشار خون بالا شامل اصلاح شیوه زندگی و استفاده از دارو می‌شود. برای نمونه، کاهش وزن، ترک سیگار و ورزش می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.

گروهی از محققان برزیلی به منظور بررسی تأثیر تمرینات قدرتی بر فشار خون، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۵۳ فرد مبتلا به فشار خون بالا را مورد ارزیابی قرار دادند. میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در مطالعه کمتر از ۶۰ سال بود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انجام دادن تمرینات قدرتی به میزان قابل‌توجهی در کاهش فشار خون مؤثر است.

به گفته پژوهشگران، افرادی که تمرینات قدرتی متوسط تا شدید انجام دادند، شرکت‌کنندگانی که حداقل دو بار در هفته در جلسات تمرینات قدرتی شرکت کردند و افرادی که حداقل به مدت هشت هفته تمرینات قدرتی انجام دادند، کاهش فشار خون و حفظ آن در محدوده طبیعی را تجربه کردند. همچنین، محققان به این نتیجه رسیدند که تمرینات قدرتی زمانی مؤثرتر به نظر می‌رسد که شامل تمرین حداقل دو بار در هفته با شدت متوسط تا شدید در طول حداقل ۲ ماه باشد.

کد خبر 654992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.