آیا کاهش مصرف نمک به کاهش فشار خون کمک می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کاهش مصرف سدیم به میزان بسیار کم نیز به حفظ فشار خون در محدوده طبیعی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نمک خوراکی ترکیبی از دو ماده شیمیایی سدم و کلرید است، سدیم موجود در نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود و کاهش مصرف آن نیز با کاهش فشار خون همراه است. افراد مبتلا به فشار خون بالا نباید روزانه بیشتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم نمک در روز مصرف کنند، این مقدار معادل دو سوم یک قاشق چای‌خوری است.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی مزایای کاهش مصرف سدیم مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۴۱ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند و با استفاده از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند مصرف سدیم موجود در غذاهای مصرفی آن‌ها را تجزیه و تحلیل کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف سدیم و فشار خون بالا وجود دارد.

به گفته محققان، حتی کاهش مصرف سدیم به میزان بسیار کم نیز به حفظ فشار خون در محدوده طبیعی کمک شایانی می‌کند. بنابراین توصیه شده است که افراد از رژیم‌های غذایی کم نمک پیروی کنند. یکی از نتایج شگفت‌انگیز مطالعه انجام شده این است که کاهش مصرف سدیم به کاهش علائم افسردگی و اضطراب افراد کمک می‌کند. پژوهش‌های پیشین انجام شده نیز نشان داده‌اند که مصرف زیاد سدیم باعث بروز افسردگی و مشکلات عصبی می‌‎شود.

نتایج این مطالعه در مجله Internal Medicine منتشر شده است.

کد خبر 650040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.