رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات چه مزایای برای بیماران دیابتی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات میزان مرگ‌ومیر در میان افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی مزایای پیروی کردن از رژیم غذایی کم کربوهیدرات، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به ۷۲۲۴ زن و ۲۸۷۷ مرد را مورد ارزیابی قرار دادند. همه افراد شرکت‌کننده در مطالعه درگیر دیابت نوع دوم بودند. آن‌ها یک سال در میان پرسشنامه‌ای در مورد سبک زندگی و تاریخچه بیماری‌های خود تکمیل می‌کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی کردند، کمتر درگیر مرگ‌ومیر به هر دلیلی قرار داشتند. به طوری که این نوع رژیم غذایی خطر مرگ‌ومیر را ۲۴ درصد کاهش داده بود. افرادی که از رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات بر پایه غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل پیروی می‌کردند، کمتر درگیر بیماری‌های قلبی‌عروقی و مرگ‌ومیر ناشی از سرطان می‌شدند.

به گفته پژوهشگران، کاهش قابل‌توجه میزان مرگ‌ومیر در میان افرادی که از رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات بر پایه محصولات حیوانی یا کربوهیدرات‌های کم کیفیت مانند سیب‌زمینی، قندهای افزودنی و غلات تصفیه شده پیروی می‌کردند، مشاهده نشد. همچنین، لازم است افراد به منظور حفظ سلامتی خود و کاهش خطر مرگ‌ومیر، از سیگار کشیدن دوری کنند، به صورت منظم ورزش کنند و از رژیم غذایی کم کربوهیدرات بر پایه گیاهان استفاده کنند.

کد خبر 644685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.