رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌ غذایی مدیترانه‌ای و کم‌چرب، خطر مرگ‌ومیر و سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های قلبی‌وعروقی یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر در دنیا در نظر گرفته شده که با سبک زندگی ناسالم، به ویژه رژیم غذایی نامناسب، در ارتباط است. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی و مرگ‌ومیر مطالعه جدیدی انجام دادند و ۴۰ آزمایش مختلف که شامل ۳۵ هزار شرکت‌کننده بود را مورد ارزیابی قرار دادند.

افراد شرکت‌کننده در مطالعه از رژِیم‌های غذایی کم چرب، مدیترانه‌ای، بسیار کم‌چرب، چربی اصلاح شده، ترکیب کم‌چرب و کم‌سدیم پیروی کرده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی کرده بودند، کمتر از دیگران در معرض بیماری‌های قلبی‌وعروقی و مرگ‌ومیر به هر دلیل بودند. بیماران پرخطر بیشتر از دیگران از مزایای رژیم غذایی مدیترانه‌ای بهره‌مند شده بودند.

به گفته پژوهشگران، رژیم غذایی مدیترانه‌ای و کم‌چرب خطر مرگ‌ومیر به هر دلیل و بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی در میان افراد پرخطر و با خطر متوسط را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر بروز سکته قلبی را کاهش می‌دهد. نتایج این مطالعه در مجله بریتانیایی Medical منتشر شده است.

کد خبر 652000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.