این مواد غذایی فشارخون و کلسترول را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف حبوبات، سویا، دانه‌ها و آجیل به کاهش فشار خون و کلسترول کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که بیماری‌های قلبی‌عروقی بیشتر از انواع سرطان باعث بروز مرگ‌ومیر سالیانه در آمریکا می‌‎شود. فشار خون بالا، کلسترول بالا و سیگار کشیدن سه عامل خطر اصلی بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در نظر گرفته می‎‌شوند؛ دو مورد فشار خون بالا و کلسترول بالا را می‌توان با پیروی کردن از رژیم غذایی سالم کنترل کرد.

متخصصان تغذیه آمریکایی اعلام کردند که مصرف غذاهایی مانند حبوبات، سویا، دانه‌ها و آجیل به کاهش فشار خون و کلسترول کمک شایانی می‌کند. حبوبات و سویا سرشار از فیبر هستند و سطح کلسترول بد خون، سطح گلوکز و التهاب مزمن را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این مواد غذایی سرشار از فیبر می‌تواند میکروبیوم روده را تقویت کند که بر سلامت قلب تاثیر مثبت می‌گذارد.

آجیل و دانه‌ها نیز حاوی فیبر و مواد شیمایی گیاهی هستند. همچنین این مواد غذایی حاوی چربی‌های غیراشباع سالم برای قلب هستند که ثابت شده است سطح کلسترول LDL خون را کاهش می‌دهد. به گفته متخصصان، حبوبات، سویا، دانه‌ها و آجیل گیاهی هستند، به صورت کلی مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‎‌کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 637323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.