آیا کلسترول خون پایین به معنای سالم بودن قلب است؟

کلسترول پایین به این معنا نیست که قلب کاملا سالم است، زیرا فقط یکی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی، کلسترول بالا در نظر گرفته می‌شود و باید عوامل دیگر را نیز بررسی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سطح کلسترول بالا یک عامل خطر بزرگ برای بیماری‌های قلبی‌عروقی در نظر گرفته می‌شود. کلسترول در سطح طبیعی خود برای چندین عملکرد بدن مانند رشد جنین و بهبود عملکرد سلولی ضروری است. کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) برای سلامت انسان مفید است. افرادی که سطح کلسترول HDL کمتری دارند، در معرض ابتلا به مشکلات متابولیک مانند چاقی، فشار خون بالا و سطح قند خون بالا قرار دارند.

کلسترول بالا باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

کلسترول خون باید از اوایل دهه ۲۰ زندگی به صورت منظم کنترل شود، زیرا افزایش سطح کلسترول مضر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش می‌دهد. توصیه شده است که سطح بالای تری‌گلیسیرید را نادیده نگیرید، زیرا خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و پانکراتیت را افزایش می‌دهد.

آیا کلسترول خون پایین به معنای سالم بودن قلب است؟

کلسترول پایین به این معنا نیست که قلب کاملاً سالم است، زیرا فقط یکی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی، کلسترول بالا در نظر گرفته می‌شود و باید عوامل دیگر را نیز بررسی کرد. همچنین، توصیه شده است برای داشتن قلب سالم، فعالیت بدنی داشته باشید، مصرف نمک و شکر را کاهش دهید و غذاهای سرشار از مواد مغذی مصرف کنید.

آیا کلسترول خون بالا بدون دارو درمان می‌شود؟

با وجود اینکه اصلاح عادات سبک زندگی نقش مهمی در کنترل کلسترول دارد، لازم است افراد برای کاهش سطح کلسترول، دارو مصرف کنند. در این زمینه نمی‌توان قدرت دارو و نقش پزشک را نادیده گرفت.

کد خبر 668445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.