افراد مبتلا به آنفلوانزا از چه غذایی استفاده کنند؟

افراد مبتلا به آنفلوانزا باید از غذاهای حاوی ویتامین A و C استفاده کنند تا سیستم ایمنی بدنشان تقویت شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهترین راه پیشگیری از بروز آنفلوانزا شستن مرتب دست‌ها، پوشیدن لباس گرم و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است. اگر دچار این بیماری شدید، استراحت، خواب و تغذیه نقش مهمی در بهبود هرچه سریع‌تر این بیماری دارد، بنابراین در صورت رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای می‌توانید سریع‌تر این بیماری را پشت سر بگذارید.

در ادامه به بررسی مواد غذایی مفید برای افراد مبتلا به آنفلوانزا می‌پردازیم:

عسل

عسل به دلیل وجود آنتی‌باکتریال‌های طبیعی می‌تواند یک ماده غذایی مناسب برای بیماری آنفلوانزا باشد. اگر سرفه می‌کنید، از مصرف شیر، ادویه‌ها، غذاهای صنعتی و کنسروی خودداری کنید.

مکمل ویتامین D و روی

ویتامین D نقش مهمی در کاهش التهاب بدن دارد‬ بنابراین مصرف آن به کاهش علائم بیماری آنفلوانزا کمک شایانی می‌کند. مکمل روی نیز منجر به کاهش التهاب و تسریع بهبودی می‌شود.

مصرف ویتامین A و C

میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C و A است؛ این ویتامین ماده مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به هنگام بیماری است. لیموشیرین، پرتقال، شلغم، کدو و لبو غنی از ویتامین‌های ذکر شده هستند، بنابراین آن‌ها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

نوشیدن آب زیاد

به دلیل تعریق و تب در دوران بیماری، بدن با کم‌آبی مواجه می‌شود که این اتفاق می‌تواند روند بهبودی را به تعویق بیندازد. بنابراین توصیه می‌شود در این دوران مایعاتی مانند آب، دمنوش زنجبیل و آویشن، آب ولرم با عسل و لیموترش و آبمیوه‌های طبیعی مانند آب سیب، آب پرتقال و لیموشیرین و آب هویج مصرف کنید. البته افرادی که درگیر فشار خون بالا هستند، نباید از دمنوش زنجبیل استفاده کنند.

پروتئین

به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن، باید موارد پروتئینی به منظور تقویت سیستم ایمنی مصرف کنید. تخم‌مرغ آبپز، عدسی و پنیر با مغزیجاتی مانند بادام و گردو انتخاب‌های خوبی هستند. در صورتی که اشتها ندارید سه وعده غذایی میل کنید، تعداد وعده‌های غذایی را به شش یا هفت وعده ولی با حجم کم افزایش دهید.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 616253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.