مصرف دارچین و مقابله با آلزایمر/راه سالاد خوردن برای کاهش وزن

پرهیز از رژیم‌های هیجانی در ایام عید، راه سالاد خوردن برای کاهش وزن، خطرات مصرف بیش از سه بار گوشت و مرغ در هفته، توت‌ها میوه‌هایی سرشار از آنتی اکسیدان، تاثیر مصرف میوه سبزیجات در طول عمر و مصرف دارچین و مقابله با آلزایمر را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، با اشاره به رژیم‌های هیجانی به ویژه در ایام عید، اظهار کرد: برخی افراد برای کاهش وزن در ایامی مانند ایام عید شروع به گرفتن رژیم‌های سخت و کوتاه مدتی می‌کنند، اما پس از عید رژیم را رها می‌کنند، در حالی که وزن آنها باز گشته و ماهیچه‌ها هم در طول کاهش وزن از دست رفته است.

رعنا سادات عابدی، اضافه کرد: قبل از هر اقدامی در مورد رژیم‌های لاغری باید از خودمان بپرسیم که آیا این رژیم منطقی است و آیا من می‌توانم این رژیم غذایی را برای دو الی سه سال رعایت کنم، اگر فرد قادر به ادامه‌ی رژیم غذایی باشد، می‌توان آن را همراه با فعالیت فیزیکی تحت نظر یک کارشناس تغذیه ادامه داد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اصل در کاهش وزن، کم کردن کالری است، گفت: منظور از کاهش کالری، کالری شماری نبوده و این عمل باید همراه با ورزش و با مشورت متخصصان امر انجام شود، اینکه فردی تصمیم بگیرد که از فردا شام نخورد و یا نان و برنج را از وعده‌های غذایی‌اش حذف کرده و به خوردن سالاد اکتفا کند، کاملاً مخرب است.

مصرف دارچین و مقابله با آلزایمر/راه سالاد خوردن برای کاهش وزن

خطرات مصرف بیش از سه بار گوشت در هفته

نتایج یک مطالعه جدید که توسط دانشگاه آکسفورد در انگلیس انجام گرفته، نشان می‌دهد افرادی که در هفته ۷۰ گرم گوشت (فرآوری شده یا فرآوری نشده) می‌خورند، ۱۵ درصد بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی، ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت و ۳۱ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به ذات الریه هستند.

افرادی که هفته‌ای سه بار یا بیشتر گوشت می‌خورند، بیشتر از دیگران سیگار می‌کشند و چاق می‌شوند. بر اساس این پژوهش ارتباط مهمی بین مشکلات سلامتی و مصرف گوشت وجود دارد، در حقیقت گوشت یکی از منابع اصلی اسیدهای چرب اشباع شده محسوب می‌شود.

کرن پاپیر نویسنده اصلی این تحقیق از دانشگاه آکسفورد، گفت: تحقیقات بیشتری برای ارزیابی رابطه علت و معلولی بین گوشت و بیماری‌های جدی مزمن مورد نیاز است. در این صورت می‌توان فهمید که تا چه میزان می‌توان با کاهش مصرف گوشت از این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

مصرف دارچین و مقابله با آلزایمر

دارچین نوعی ادویه خوشبو است که در بعضی از غذاها می‌ریزند. این ادویه معطر از داروهای گیاهی خوشبو نیز محسوب می‌شود.، بهترین نوع آن دارچین سیلانی است، در هر صد گرم پودر دارچین ۱۰ گرم آب، ۴ گرم پروتئین، ۱٫۲ گرم چربی، ۲٫۲ گرم قند، ۴۷ کیلوکالری انرژی و ۱ گرم کلسیم وجود دارد.

دارچین حاوی دو ترکیب فوق‌العاده است که از مغز حفاظت می‌کند و مانع بروز آلزایمر می‌شود، پروتئین تاو (Tau) که باعث بروز زوال عقل می‌شود، مشکلاتی در ارتباطات داخلی نورون‌ها ایجاد می‌کند. این پروتئین‌ها اتحاد و همکاری برخی از بافت‌های مغزی را دچار مشکل می‌کنند، دارچین به دلیل دارا بودن دو ترکیب مهم ذکر شده از بروز این مشکلات ممانعت می‌کند.

افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم اشتهایی و بی میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند، اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر است. رژیم غذایی پر دارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکی‌های پرچربی را کاهش دهد.

تأثیر مصرف میوه و سبزیجات در طول عمر

مصرف پنج وعده میوه و سبزیجات در روز که به شکل دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات مصرف شود، ممکن است مقدار و ترکیب بهینه ای برای افزایش طول عمر باشد، رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات به کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن که از دلایل اصلی مرگ و میر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان هستند، کمک می‌کنند.

«دانگ وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره، اظهار کرد: «گروه‌هایی مانند انجمن قلب آمریکا روزانه مصرف چهار تا پنج وعده از میوه‌ها و سبزیجات را توصیه می‌کنند.»
نتایج نشان داد همه مواد خوراکی که ممکن است جزو میوه و سبزیجات در نظر گرفته شوند فواید یکسانی ندارند، سبزیجات نشاسته‌ای، مانند نخود و ذرت، آب میوه‌ها و سیب زمینی با کاهش خطر مرگ ناشی از همه دلایل یا بیماری‌های مزمن خاص ارتباط ندارند. از طرف دیگر، سبزیجات پهن برگ سبز، از جمله اسفناج، کاهو و کلم پیچ و میوه و سبزیجات غنی از بتاکاروتن و ویتامین C، مانند مرکبات، توت‌ها و هویج این فواید را نشان دادند.

مصرف دارچین و مقابله با آلزایمر/راه سالاد خوردن برای کاهش وزن

راه سالاد خوردن برای کاهش وزن

بسیاری از طرفداران خوردن سالاد و رژیم‌هایی که در آن از سالاد به میزان زیادی استفاده می‌شود این سوال را مطرح می‌کنند که من میزان زیادی سالاد می‌خورم تا احساس سلامتی کرده و لاغر شوم، اما آیا این کار واقعاً مفید است، پاسخ کارشناسان تغذیه به این سوال، پاسخ کوتاه بله است اما باید در نظر داشت که خوردن سالاد دارای راه و رسمی است که اگر آن را رعایت کنیم به نتیجه دلخواه خود خواهیم رسید.

بیشتر برگ‌های سالاد حاوی مواد مغذی و ریز مغذی‌های ضروری بدن انسان مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آب و فیبر هستند، مواد تشکیل دهنده سالاد عمدتاً کالری کمی و حجم بالایی دارند که می‌توانند بشقاب شما را بدون افزودن کالری زیاد، پر کنند. به یاد داشته باشید، یک صد گرم اسفناج حاوی نیمی از کالری یک صد گرم سیب است.

دستورالعمل‌های کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند روزانه پنج قسمت میوه یا سبزیجات بخورید و برگ‌های سالاد قطعاً در این رژیم محاسبه می‌شوند. به خاطر داشته باشید سالاد به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما محسوب می‌شود و قرار نیست شما به میزان عادی غذا خورده و سالاد را هم به آن اضافه کنید و انتظار داشته باشید لاغر شوید.

علاوه بر این، حتماً مراقب سس سالاد باشید زیرا این سس‌های خوشمزه می‌توانند میزان کالری را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. تفاوت قابل توجهی بین برگ‌های مختلف مورد استفاده در سالاد وجود دارد. کاهو با حدود ۹۶ درصد آب، ارزش غذایی کمتری دارد کلم گزینه بسیار بهتری برای ترکیب در سالاد است و کلم بروکلی نیز می‌تواند گزینه‌ای ایده آل باشد.

اگر می‌توانید برگ‌ها را به جای خام خوردن بپزید، و برای انجام این کار، بهتر است بخاطر حفظ مواد مغذی محلول در آب روش‌هایی نظیر بخارپز کردن، تفت دادن یا حرارت دادن در مایکروفر را به جای جوشاندن در آب امتحان کنید.

توت‌ها، میوه‌هایی سرشار از آنتی‌اکسیدان

توت‌ها یکی از سالم‌ترین غذاهایی هستند که می‌توانید بخورید، این گروه از میوه‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها برای کمک به کنترل رادیکال‌های آزاد در بدن هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از آسیب‌های سلولی ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو در بدن جلوگیری کنند. دیگر خواص این گروه از میوه‌ها نیز ثابت شده است که عبارتند از:

بهبود قند خون: مصرف توت‌ها به بهبود قند خون و تنظیم سطح انسولین، بعد از دریافت غذاهای با کربوهیدرات بالا کمک می‌کند. مصرف منظم این میوه‌ها منجر به کاهش خطر ابتلاء به مقاومت به انسولین می‌شود.

سرشار از فیبر: توت‌ها منبع خوبی از فیبر از جمله فیبر محلول. مطالعات نشان داده که فیبر محلول شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد ضمن اینکه مصرف کالری را نیز محدود و مدیریت وزن را آسان می‌کند.

مصرف دارچین و مقابله با آلزایمر/راه سالاد خوردن برای کاهش وزن

منابع غنی از مواد مغذی: توت‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف از جمله ویتامین سی، منگنز، مس، و فولات هستند. مصرف یک فنجان توت فرنگی، نیاز کامل شما به ویتامین سی در طول روز را برطرف می‌کند. میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در توت‌ها تقریباً مشابه هم است.

مبارزه با التهاب: این‌طور ثابت شده که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌ها، به مبارزه با التهاب کمک می‌کند. التهاب در پاسخ به عفونت در بدن ایجاد می‌شود. علاوه بر این، شیوه زندگی مدرن به علت افزایش استرس، فعالیت بدنی نامناسب و انتخاب غذاهای ناسالم اغلب منجر به التهاب بیش از حد و پایدار می‌گردد. مبتلایان به دیابت، بیماری قلبی، چاقی از التهاب مزمن رنج می‌برند. با این حال مصرف انواع خانواده توت و حتی آب میوه‌های تهیه شده از آنها، به کنترل التهاب در بدن کمک می‌کند.

کاهش سطح کلسترول: این نکته ثابت شده که مصرف تمشک سیاه و توت فرنگی به کاهش میزان کلسترول در افراد چاق و افراد مبتلا به سندرم متابولیک کمک می‌کند. علاوه بر این مصرف انواع توت به جلوگیری از اکسید شدن کلسترول کمک کرده و شانس ابتلاء به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

تضمین سلامت پوست: مصرف انواع توت باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه‌ها منجر به کنترل رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود؛ استرس اکسیداتیو ناشی از عملکرد رادیکال‌های آزاد از دلایل اصلی آسیب پوستی و ابتلاء به پیری زودرس پوست است.

محافظت در برابر سرطان: آنتوسیانین و رزوراترول موجود در این میوه‌ها خطر ابتلاء به سرطان‌های مری، دهان، سینه و کولون را کاهش می‌دهد. یک مطالعه آزمایشگاهی نیز نشان داده که همه انواع توت اثرات حفاظتی قوی بر روی سلول‌های سرطانی کبد دارند.

کد خبر 481234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.