عابر پياده
-
چند رسانه ایمزایای اقتصادی شهرهای پیاده محور
افزایش پیادهراهها مزایای بسیاری برای شهر و شهروندان دارد. به نظر میرسد تأثیر پیاده راهها بر رونق اقتصادی شهرها بیش از سایر فواید آن، مدیران و برنامه ریزان شهری را به ایجاد چنین فضاهایی در مناطق مختلف شهرها سوق داده است.
-
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری اعلام کرد:
استانهاتجهیز تقاطع شهید فخری زاده مشهد به سیستم فرماندهی
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از تجهیز تقاطع شهید فخری زاده- کارگر به سیستم فرماندهی خبرداد.
-
استانهاشرایط کاری رانندگان شرکت واحد سخت است
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای درک بهتر از شرایط کاری رانندگان شرکت واحد، در تعدادی از خطوط تندرو به عنوان راننده کار کردم. کار بسیار سختی است.
-
فیلم/
چند رسانه ایپیاده روی در اصفهان
اصفهان همواره شهری بوده که با عابران پیاده سخاوتمند بوده و از دیرباز مسیرهای مختلفی برای پیاده روی در آن طراحی و ساخته شده است.
-
استانهاپربازدیدترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفتهای که گذشت
پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.
-
استانهانقش فضاهای عمومی در افزایش تعاملات اجتماعی و زیستپذیری شهر
طراحی شهری به طور قابل توجهی در افزایش تعامل اجتماعی بین ساکنان سهیم است که این امر به سهم خود میتواند مزایای بسیاری برای شهرها داشته باشد.
-
شهرهای ایراننصب ٤٢ سطل زباله در معابر دهدشت
شهردار دهدشت گفت: ارتقای بهداشت و جلوگیری از رهاسازی زبالهها در سطح شهر یکی از اهداف شهرداری دهدشت است.
-
استانهارقص نور در زیرگذرهای عابر پیاده تالین
به طور معمول ، آنچه از یک زیرگذر عابر پیاده انتظار میرود، محیطی مخوف با نور یکنواخت است اما این اصل در مورد شهر تالین استونی صدق نمیکند.
-
استانهاویژگیهای شهرهای ایمن
طراحی شهرها برای مردم و نه وسایل حمل و نقل موتوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید به دقت مورد توجه برنامهریزان شهری قرار گیرد؛ ساکنان یک شهر باید بتوانند در ایمنی کامل تردد کنند.
-
استانهامدیریت سرعت در خیابانها برای تامین امنیت بیشتر شهروندان
سرعت حرکت وسایل حمل و نقل موتوری، تنها مؤلفه مؤثر بر میزان امنیت یک خیابان به شمار میرود؛ بدیهی است که هر چه خودروها با سرعت بالاتری حرکت کنند، تصادفات و شدت آسیبها نیز بیشتر خواهد بود.
-
استانهاشهرسازی تاکتیکی؛ رویکردی برای تحول دائمی شهرها
بر اساس مفهوم شهرسازی تاکتیکی، اجرای پروژههایی با مقیاس کوچک و اغلب به صورت موقت توسط شهرنشینان آغاز میشود که میتواند تحولاتی عظیم و دائمی در شهرها به وجود بیاورد؛ در واقع، مشارکت مردم در این فرآیند نقش مهمی ایفا میکند و آنها را به تغییر محیط زندگی، مطابق با میل خود سوق میدهد.
-
استانهامزایای ممنوعیت تردد خودروها در خیابان
برنامهریزان طی قرن بیستم بر این باور بودند که هر چه خیابانهای بیشتری برای تردد خودروها احداث شود، ترافیک خودرویی کمتر میشود؛ با این حال، گذر زمان درست عکس این فرضیه را اثبات کرد.
-
استانهادانمارک در تلاش برای ایجاد شهرهای پایدار و دوستدار عابر پیاده
مدیران اغلب شهرهای دانمارک طی چند سال اخیر تلاش کردهاند پایداری را برای شهروندان خود به ارمغان آورند که ایجاد شهرهای دوستدار عابر پیاده از مهمترین اقدامات آنها در این زمینه به شمار میرود.
-
استانهامدیریت درست خیابانها
طراحی و مدیریت صحیح خیابانها از اهمیت ویژهای برخوردار است که میتواند به برآورده کردن نیاز تمام کاربران از عابران پیاده گرفته تا رانندگان منجر شود.
-
استانهاطراحی و اجرای اولین گذرگاه هوشمند عابر پیاده در مشهد
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: افتتاح اولین گذرگاه هوشمند عابرپیاده در مشهد گامی در راستای فرهنگ سازی و آموزش به شهروندان است.
-
استانهااستمرار طرح بهبود وضعیت تقاطعهای اتیوپی در دوران کرونا
عابران پیاده در آدیس آبابا، پایتخت و بزرگترین شهر اتیوپی، با چالشهای بسیاری در حین عبور و مرور مواجه میشوند؛ پیادهروها بسیار کم عرض، ناهموار و دارای موانع بسیاری هستند به طوری که تقریبا مرز زیادی بین محل عبور افراد پیاده و خودروها وجود ندارد.
-
استانهامشخصات یک خیابان موفق
یک خیابان خوب دارای هویت، امکانات رفاهی، مدیریت و استراتژیهای فصلی مناسب است که میتواند شهروندان را به حضور بیشتر در آن ترغیب کند.
-
استانهابهترین پیادهراههای جهان
پیادهراهسازی خیابانهای شهری یکی از قدیمیترین استراتژیهای شهری است که پس از انتشار ویروس کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است؛ از کلانشهر گلاسگو در اسکاتلند گرفته تا پکن در چین، پیادهراههایی وجود دارد که عابران از قدم زدن در آنها شگفتزده میشوند.
-
عکسشخصیت های ترافیکی در شهر
نمایش شهری شخصیت های ترافیکی درخیابان های اصفهان و به مناسبت رویدادهای حمل و نقل ترافیک(قصه آدم و هوا) در حال برگزاری است. این پرفورمنس خیابانی به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان و با محوریت عابر پیاده اجرا می شود.
-
رادیو شهروندی/
چند رسانه ایسد معبر نکنید
پیاده راهها برای حفظ آرامش و امنیت شهروندان ایجاد میشود تا با خیال راحت در شهر قدم بزنند؛ اما بعضی وقتها میبینیم که کسبه با ایجاد سد معبر در پیاده رو و حتی پارک خودرو و موتورسیکلت خود در این مسیرها آرامش رهگذران را بر هم میزنند. میان مردم در سطح شهر رفتیم و نظرشان را راجع به این موضوع…
-
جامعهچه زمانی به عابر پیاده دیه تعلق نمیگیرد؟
گاهی عابران با بیتوجهی باعث بروز حوادث رانندگی میشوند و قوانین و مقررات در برخی شرایط حق را کاملا به راننده میدهد.
-
استانهاویژگیهای خیابان دوستدار مردم
خیابانهای یک شهر محل اصلی عبور و مرور دوچرخهسواران، عابران پیاده و وسایل حمل و نقل است. هر فرد به هر طریقی، روزانه زمان زیادی را در این مکانها طی میکند و تردد در داخل شهر بدون عبور از خیابانها امکانپذیر نیست. بنابراین نحوه طراحی آنها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
-
استانهاقوانین جدید برای توسعه فضاهای عمومی در اسلواکی
مقامات محلی براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، در نظر دارند به زودی قوانین و دستورالعملهای جدیدی برای توسعه فضاهای عمومی شهر وضع کنند.
-
چند رسانه ایشهرهای دوستدار عابر پیاده / اینفوگرافیک
برآوردها نشان میدهد که حدود ۲۳ هزار عابر پیاده در سال ۲۰۲۰ ممکن است قربانی حوادث جادهای شوند؛ همین واقعیت برنامهریزان را به طراحی شهرهای دوستدار عابرپیاده در سراسر جهان سوق داده است.
-
استانهاچه افرادی را باید در طراحی خیابان در نظر گرفت؟
خیابانها در اغلب شهرهای جهان، بیشترین سهم از داراییهای عمومی را به خود اختصاص دادهاند؛ در نتیجه این فضاهای عمومی باید به طور برابر نیازهای تمام کاربران خود را برآورده کنند.
-
استانهااصولی برای طراحی خیابانهای موفق
خیابانها فضاهایی عمومی به شمار میروند و باید به گونهای طراحی شوند که نیاز تمام شهروندان نظیر دوچرخهسواران، عابران پیاده و رانندگان را برآورده کنند.
-
فرهنگ شهروندی
عکسروی خط عابر
خط عابر پیاده برای عابران طراحی و کشیده شده تا آنها بتوانند به راحتی از عرض خیابان عبور کنند و خطری تهدیدشان نکند، اما هستند رانندگانی که بی توجه به حقوق عابران پیاده، روی این خط در پشت چراغ قرمز می ایستند و آسایش شهروندان را خدشه دار می کنند.
-
شهرهای ایراناهمیت باز طراحی فضاهای عمومی شهری در دوران کرونا
یک دکترای طراحی شهری گفت: کرونا فضاهایی که گروههای شهروندی میتوانند در آن حضور داشته باشد را مورد تهدید قرار داده است اما میتوان با برنامه ریزی متناسب بستر مناسبی را برای حضور ایمن افراد در محیطهای شهری فراهم کرد.
-
استانهاشهرهای دوستدار عابرپیاده شادتر هستند!
برآوردها نشان میدهد که حدود۲۳ هزار عابر پیاده در سال ۲۰۲۰ ممکن است قربانی حوادث جادهای شوند؛ همین واقیعت برنامهریزان را به طراحی شهرهای دوستدار عابرپیاده در سراسر جهان سوق داده است.
-
استانهانروژ چگونه به هدف صفر مرگهای جادهای دست یافت؟
دولت نروژ در سال ۲۰۱۵ و در پی افزایش چشمگیر تصادفات جادهای، متعهد شد تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن چنین سوانحی به کار گیرد و امنیت عابران پیاده، دوچرخهسواران و محیط زیست را در اولویت برنامههای خود قرار دهد.