دانمارک در تلاش برای ایجاد شهرهای پایدار و دوستدار عابر پیاده

مدیران اغلب شهرهای دانمارک طی چند سال اخیر تلاش کرده‌اند پایداری را برای شهروندان خود به ارمغان آورند که ایجاد شهرهای دوستدار عابر پیاده از مهم‌ترین اقدامات آن‌ها در این زمینه به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار آرهوس، شهری در بخش شرقی شبه‌جزیره یولاند، دومین شهر بزرگ دانمارک و هفتمین شهر بزرگ در میان کشورهای اسکاندیناوی قصد دارد طی اقداماتی در سال ۲۰۲۱ شهری دوستدار مردم ایجاد کند. پیاده‌راه‌سازی و افزایش پوشش سبز مرکز شهر از مهم‌ترین اهداف وی در رسیدن به پایداری و زیست‌پذیری است که به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد. در واقع، شهردار می‌خواهد فضاهای شهری را به گونه‌ای از نو طراحی کند تا خانواده‌ها بتوانند با امنیت کامل همراه فرزندانشان در بیرون از خانه اوقات فراغت را بگذرانند.

اعضای شورای شهر اعلام کرده‌اند که می‌خواهند فضاهای سبز را افزایش دهند و مناطق متفاوتی را به سنین مختلف اختصاص دهند تا از این طریق، نیاز تمام ساکنان شهر با سلیقه‌های متفاوت را برطرف کنند. به خصوص، کودکان بخش زیادی از فضاهای جدید را به خود اختصاص خواهند داد چرا که قرار است وسایل بازی و دیگر امکانات سرگرمی در اختیار آنان قرار گیرد.

از سوی دیگر، شهردار اعلام کرده است که تا جای ممکن، خیابان‌ها را به پیاده‌راه تبدیل خواهد کرد تا از این طریق، نه تنها پویایی مردم شهر و سلامت آنان را افزایش دهد بلکه به کاهش آلودگی هوا و اثرات جزایر گرمایی کمک کند.

علاوه بر این منطقه جدیدی در شهر احداث خواهد شد که قرار است تنها برای خانواده‌ها و فرزندانشان طراحی شود به این صورت که این منطقه سرشار از فضاهای سبز خواهد بود و بیشتر خیابان‌ها روی تردد خودروها بسته می‌شود و تنها عابران پیاده و دوچرخه‌سواران حق عبور از آن‌ها را خواهند داشت. خیابان‌های منطقه جدید را میدان‌های کوچکی به هم وصل خواهد کرد و بیشتر فضا را زندگی شهری بین سازه‌ها فراخواهد گرفت.

ایجاد این منطقه یک هدف بلندپروازانه خواهد بود، اما در صورت موفقیت، بدون شک به ایجاد مناطق مشابه بیشتر و افزایش تنوع زندگی شهری منجر خواهد شد.

کد خبر 470786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.