طراحی و اجرای اولین گذرگاه هوشمند عابر پیاده در مشهد

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: افتتاح اولین گذرگاه هوشمند عابرپیاده در مشهد گامی در راستای فرهنگ سازی و آموزش به شهروندان است.

به گزارش ایمنا، محمدمحسن مصحفی با اشاره به افتتاح اولین گذرگاه هوشمند عابرپیاده در مشهد، اظهار کرد: رانندگان و عابران پیاده بی توجه به قوانین، عامل بروز تصادفات هستند. آمار ۵۰ درصدی شهر مشهد از کشته شدگان عابرپیاده بر اثر تصادف، حاکی از وجود وضعیت نگران کننده در این حوزه است.

وی افزود: با شناسایی انواع رفتارهای پرخطر و شناسایی عوامل تأثیرگذار بر آنها می‌توان با همکاری سازمان‌های مسئول از طریق اتخاذ تدابیر لازم با اصلاح رفتارهای نادرست برخی رانندگان از بروز حوادث رانندگی کاست و جان بسیاری از افراد را از بروز تصادفات مرگبار و آسیب‌زننده نجات داد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های عملیاتی با محوریت تغییر رفتار شهروندان، تصریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد طی سال‌های اخیر با تاکید بر بُعد آموزش و فرهنگ‌سازی، به این مسئله پرداخته است.

وی طراحی و اجرای اولین گذرگاه هوشمند عابر پیاده کشور به همت فرهنگسرای خانواده و منطقه ۱۰ شهرداری مشهد را یکی از اقدامات مهم سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برشمرد و ادامه داد: کاهش تصادفات رانندگی و ایجاد خیابان‌ها و گذرگاه‌های امن برای عبور ایمن عابران پیاده، مهم‌ترین هدفی است که در این طرح دنبال می‌شود.

مصحفی گفت: با توجه به اینکه طراحی این سیستم بر اساس مطالعه رفتار شهروندان و برنامه‌ریزی تغییر رفتار پرخطر صورت گرفته است، امیدواریم شاهد اثرگذاری ویژه‌ای در راستای افزایش ایمنی و حفظ جان عابران پیاده باشیم.

وی ادامه داد: این پروژه در ادامه طرح «ترافیک‌یار» که چندی پیش توسط فرهنگسرای مذکور برای اولین بار در کشور اجرایی شد، صورت گرفت. در این طرح به مدد افراد تأثیرگذار محله و با استفاده از ظرفیت مردمی، فرآیند حساس‌سازی و آموزش فرهنگ شهروندی و ارتقا دانش ترافیکی پیش بینی شده و در حال انجام است.

کد خبر 468816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.