رقص نور در زیرگذرهای عابر پیاده تالین

به طور معمول ، آنچه از یک زیرگذر عابر پیاده انتظار می‌رود، محیطی مخوف با نور یکنواخت است اما این اصل در مورد شهر تالین استونی صدق نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سوانح جاده‌ای یکی از دلایل مرگ و میر ناشی از حوادث در جهان شناخته می‌شود که اغلب این رخدادها نیز در مراکز شهرها رخ می‌دهد. نبود پل‌های عابرپیاده و یا زیرگذرها از علل اصلی مرگ و میر عابران پیاده محسوب می‌شود.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای عبور از خیابان‌ها، رد شدن بدون توجه به خطوط عابرپیاده و یا پل‌ها و زیرگذرها است. تشویق و ترغیب عابران پیاده مهم‌ترین دغدغه برنامه ریزان شهری است که باید بر اساس علم روانشناسی صورت بگیرد.

رقص نور در زیرگذرهای عابر پیاده تالین

در یکی از زیرگذرهای اصلی پیاده رو در شهر تالین استونی راه حل هوشمندانه برای تشویق مردم در نظر گرفته شده است و مؤلفه روشنایی در این بین نقش اصلی را ایفا می‌کند به این صورت که نورپردازی داخل زیرگذر با سرعت افراد در مسیر عبور تغییر می‌کند و به حالت رقص نور در می‌آید. میدان هابرستی یکی از مهمترین نقاط ترافیکی تالین محسوب می‌شود که هر روز میزبان شمار زیادی از خودروها و عابران پیاده است و به همین علت، این راهکار می‌تواند جان بسیاری از عابران را از سوانح احتمالی نجات دهد.

رقص نور در زیرگذرهای عابر پیاده تالین

مسئولان شهر برای جلوگیری از وقوع هرگونه دیوارنگاری‌های مخرب و وندالیسم توسط بعضی از شهروندان و همچنین افزایش ایمنی منطقه، این زیرگذر را به دوربین‌های امنیتی مجهز کردند که فیلم‌های ضبط شده را به مرکز کنترل پلیس استونی منتقل می‌کند.

مدیران شهر تالین قصد دارند اقدام‌های مشابهی را در سایر نقاط پرحادثه شهر اجرا کنند تا علاوه بر زیباسازی منطقه، ایمنی شهروندان را نیز محیا کرد.

رقص نور در زیرگذرهای عابر پیاده تالین

کد خبر 482841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.