قوانین جدید برای توسعه فضاهای عمومی در اسلواکی

مقامات محلی براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، در نظر دارند به زودی قوانین و دستورالعمل‌های جدیدی برای توسعه فضاهای عمومی شهر وضع کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته اعضای شورای شهر براتیسلاوا، پس از برگزاری چند جلسه پی در پی تصمیم گرفتند مقررات طراحی فضاهای عمومی را تغییر دهند و دستورالعمل‌هایی سازگار با شرایط کنونی شهر به وجود آورند. البته تا قبل از این اتفاق نیز، مفهوم جامعی از چگونگی طراحی و توسعه فضاهای عمومی در شهر وجود نداشت اما در نهایت قوانینی استوار و شفاف در این زمینه شکل گرفت.

اعضای شورای شهر براتیسلاوا طی آخرین جلسه خود یک بیانیه امضا کردند که طی آن ارزش‌ها و اصول طراحی فضاهای عمومی، بر اساس مصالح موجود در شهر برای ساخت و ساز تعریف شد. سپس چگونگی طراحی شهری، سازگار با فضاهای عمومی مورد بحث قرار گرفت و در نهایت شرکت کنندگان در جلسه تصمیم گرفتند فضاهای عمومی براتیسلاوا را متفاوت با گذشته و سازگار با خواسته‌های امروزی شهروندان طراحی کنند. اعضای شورای شهر پایتخت اسلواکی متعهد شده‌اند در آینده‌ای نه چندان دور، شهری دوستدار عابر پیاده، سبز، ایمن، زیبا و پاک ایجاد کنند.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه خواهد شد، نصب نیمکت‌های جدید و با کیفیت در فضاهای عمومی مختلف شهر است. علاوه بر این، شهردار در نظر دارد تعداد سطل آشغال‌ها را در سراسر شهر افزایش دهد تا از دورریزی مواد زائد در خیابان‌های شهر جلوگیری شود. مهم‌تر از همه اینکه، ایستگاه‌هایی برای پارک و حفاظت از دوچرخه‌ها در سراسر شهر به وجود خواهد آمد که این کار به ترویج هر چه بیشتر دوچرخه‌سواری کمک خواهد کرد و به سهم خود، کاهش انتشار گازهای آلاینده، آلودگی هوا و اثرات جزایر گرمایی را در بر خواهد داشت.

مقامات رسمی براتیسلاوا اعلام کرده‌اند که تنها به این تغییرات اکتفا نخواهند کرد و هر ساله متناسب با نیازهای شهر و شهروندان مقررات را افزایش خواهند داد.

کد خبر 461803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.