به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محققان با انجام بررسیهای لازم به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه مکملهای ویتامین D میتواند به کاهش سرعت روند پیری سلولی کمک کند. با شروع پیری سلولها دچار تغییراتی مانند کوتاه شدن تلومر، استرس اکسیداتیو و زوال میتوکندری میشوند، محققان با تمرکز بر این فرآیندها قصد دارند روند پیری را به تعویق بیندازند، این به معنای جوانتر به نظر رسیدن فرد نیست، بلکه در واقع به عملکرد یک فرد در سطح سلولی مربوط است.
ویتامین D3 که یک ویتامین محلول در چربی است و برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است، این ویتامین به جذب کلسیم کمک میکند که برای حفظ سلامت استخوانها بسیار مهم است، ویتامین D3 با نام ویتامین آفتاب نیز شناخته میشود، زیرا زمانی که بدن در معرض نور خورشید قرار میگیرد به طور طبیعی این ویتامین را تولید میکند.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که کمبود ویتامین D یک مشکل رایج بین افراد در سراسر جهان شناخته شده است، کمبود این نوع ویتامین در میان افراد مسن رایجتر است، زیرا با افزایش سن توانایی پوست در تولید ویتامین D کاهش پیدا میکند، بعضی از مواد غذایی نیز مانند ماهی چرب، زرده تخممرغ، قارچ و غذاهای غنی شده مانند شیر، آب پرتقال و غلات سرشار از ویتامین D هستند.
نظر شما