۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
بهترین زمان برای نوشیدن آب

نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا به کاهش گرسنگی کمک می‌کند و حفظ وزن سالم را آسان‌تر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آب برای حفظ فرآیندهای بدن، هیدراته ماندن و بهبود سلامتی بدن ضروری است، در حالی که هیدراته ماندن در طول روز بسیار مهم است، موارد خاصی وجود دارد که انجام این کار مزایای مصرف آب را به حداکثر می‌رساند، در ادامه به بررسی بهترین زمان‌ها و موقعیت‌ها برای نوشیدن آب می‌پردازیم:

پس از بیدار شدن از خواب

بدن شما به‌طور طبیعی پس از خواب شبانه دچار کم‌آبی می‌‏شود، نوشیدن یک لیوان آب اول صبح به بدن کمک می‌کند آب مورد نیاز بدن تأمین شود، متابولیسم تسریع شود و بدن برای شروع یک روز آماده شود.

قبل از وعده‌های غذایی

نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا به کاهش گرسنگی کمک می‌کند و حفظ وزن سالم را آسان‌تر می‌کند، علاوه‌بر این، نوشیدن مقدار زیادی آب پیش از غذا موجب بهبود فرآیند هضم غذا و حداکثر جذب مواد مغذی می‌‎شود.

نوشیدن آب همراه با وعده غذایی

نوشیدن آب همراه با وعده‌های غذایی به تجزیه مواد مغذی و بهبود فرایند گوارش کمک می‌کند، البته توصیه شده است که از نوشیدن بیش از حد آب پیش یا حین غذا خوردن دوری کنید، زیرا می‌تواند اسید معده را ضعیف کند و احتمال بروز مشکلات گوارشی را افزایش دهد.

قبل از ورزش کردن

هیدراته ماندن قبل از ورزش کردن برای جلوگیری از کم‌آبی و حفظ استقامت و بهبود عملکرد بدن ضروری است، به‌منظور تضمین هیدراته ماندن در طول تمرین، سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از ورزش یک لیوان آب بنوشید.

هنگام ورزش کردن

نوشیدن آب به‌طور منظم به جایگزینی مایعات از دست رفته از طریق تعریق هنگام انجام تمرینات طولانی مدت یا شدید کمک می‌کند؛ به‌طور کلی، هنگام ورزش کردن، هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یک جرعه آب بنوشید تا هیدراته بمانید.

پس از ورزش کردن

هیدراته نگه داشتن بدن پس از ورزش کردن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، رسیدن آب به عضلات و جایگزینی مایعات از دست رفته به ماهیچه‌های بدن کمک می‌کند تا در زمان کمتری پس از ورزش کردن بهبود پیدا کنند.

قبل از خوابیدن

نوشیدن آب قبل از خوابیدن ممکن است به جلوگیری از کم آبی شبانه بدن کمک کند و کیفیت خواب را ارتقا دهد، البته از مصرف بیش از حد آب قبل از خواب نیز دوری کنید تا احتمال بیدار شدن مکرر از خواب کاهش پیدا کند.

کد خبر 755768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.