مصرف منیزیم برای بدن چه مزایایی دارد؟

مصرف منیزیم به تقویت سلامت استخوان، حفظ سلامت قلب، عملکرد مناسب عضلات، بهبود خلق‌وخو، افزایش انرژی، پیشگیری از بروز دیابت و بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منیزیم یک ماده معدنی حیاتی است که در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف در بدن نقش حیاتی دارد و فواید متعددی برای سلامت افراد به همراه دارد؛ با افزایش سن افراد حفظ سطح مطلوب منیزیم برای سلامتی کلی افراد اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند، در ادامه به بررسی مزایای مصرف منیزیم می‌پردازیم:

تقویت سلامت استخوان

منیزیم نقش مهمی در افزایش تراکم استخوان برعهده دارد و در کنار کلسیم و ویتامین دی به بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند؛ تراکم استخوان پس از ۳۰ سالگی کاهش پیدا می‌کند، بنابراین مصرف مکمل منیزیم یا رژیم غذایی سرشار از این ماده معدنی برای حفظ سلامت استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی بسیار مهم است.

حفظ سلامت قلب

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک ارتباط قوی بین مصرف منیزیم و بهبود سلامت قلب و عروق وجود دارد، منیزیم با گشاد کردن رگ‌های خونی به تنظیم فشار خون کمک می‌کند و فشار بر قلب را کاهش می‌دهد؛ علاوه بر این، ضربان قلب را تنظیم می‌کند و به جلوگیری از بروز آریتمی کمک می‌کند؛ با افزایش سن افراد، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی افزایش پیدا می‌کند، اما مصرف منیزیم باعث بهبود سلامت قلب می‌شود.

عملکرد مناسب عضلات

منیزیم به بهبود عملکرد عضلات کمک می‌کند؛ خطر بروز مشکلات مربوط به عضلات مانند گرفتگی، اسپاسم و ضعف پس از ۳۰ سالگی بیشتر می‌‎شود، سطح کافی منیزیم می‌تواند احتمال بروز این مشکلات را کاهش می‌دهد و عملکرد بهینه آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

بهبود خلق‌وخو

منیزیم نقش مهمی در تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین دارد و به بهبود خلق‌وخو کمک می‌کند، کمبود منیزیم با علائمی مانند استرس، اضطراب و افسردگی مرتبط است؛ زمانی که عوامل استرس‌زای زندگی افزایش پیدا می‌کند، حفظ سطوح مطلوب منیزیم برای حمایت از سلامت روان ضروری است.

افزایش انرژی

ممکن است انرژی افراد با افزایش سن کاهش پیدا کند، منیزیم نقش اساسی در تولید انرژی دارد، منیزیم با خستگی مبارزه می‌کند و به حفظ یک سبک زندگی فعال و پرجنب‌وجوش کمک می‌کند.

پیشگیری از بروز دیابت

خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم با افزایش سن بیشتر می‌‎شود، متخصصان معتقدند که منیزیم نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد؛ منیزیم به بهبود عملکرد انسولین و متابولیسم گلوکز کمک می‌کند؛ افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند با حفظ سطح بهینه منیزیم خطر ابتلاء به مقاومت به انسولین و اختلالات متابولیکی را کاهش دهند.

بهبود کیفیت خواب

افراد با افزایش سن معمولاً اختلالات خواب را تجربه می‌کنند، منیزیم اثر آرام‌بخشی بر سیستم عصبی دارد، موجب آرامش می‌شود و به تنظیم الگوهای خواب کمک می‌کند؛ مصرف میزان کافی منیزیم به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند و به افراد کمک می‌کند با مشکلات خواب که ممکن است با افزایش سن ایجاد شود، مبارزه کند.

کد خبر 719531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.