۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
تاثیر ویتامین D بر سلامت قلب

حفظ سطح مناسب ویتامین D و ورزش روزانه ممکن است اثرات ضدالتهابی داشته باشد که می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارتباط بین مصرف ویتامین D و بیماری‌های قلبی عروقی همواره موضوع تحقیق و بحث بوده است؛ این نوع ویتامین به تنظیم فشار خون کمک می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ سطوح پایین ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است. به نظر می‌رسد که ترکیب مصرف ویتامین D به همراه ورزش کردن برای بهبود سلامتی ضروری است.

حفظ سطح مناسب ویتامین D و ورزش روزانه ممکن است اثرات ضدالتهابی داشته باشد که می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد زیرا التهاب مزمن خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد؛ البته لازم است مطالعات بیشتری برای بررسی رابطه علت و معلولی بین این دو عامل صورت گیرد؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در فضای باز ورزش می‌کنند سطح بالاتری از ویتامین D دارند، زیرا در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اند.

خطر بروز بیماری قلبی تحت تاثیر عوامل زیادی مانند رژیم غذایی، ورزش کردن، ژنتیک و سبک زندگی است و مصرف مکمل ویتامین D به تنهایی یک جایگزین سالم برای این عوامل نیست، مصرف بیش از حد ویتامین D نیز ممکن است خطرناک باشد بنابراین لازم است مقدار مناسبی از این ویتامین مصرف شود.

منابع غذایی سرشار از ویتامین D شامل قارچ، شیر کامل، آب پرتقال، جو دوسر، غلات صبحانه، میگو، زرده تخم‌مرغ، ماهی سالمون، ساردین و روغن کبد ماهی می‎‌شود.

کد خبر 694245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.