فشار خون بالا زنان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فشار خون بالا زنان را بیشتر از مردان درگیر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که از هر سه بزرگسال، یک نفر درگیر فشار خون بالا شده است، این وضعیت رایج و کشنده منجر به سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی قلبی، آسیب کلیوی و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی می‎‌شود. همچنین گزارش شده است که از هر پنج فرد مبتلا به فشار خون بالا، چهار نفر به درستی درمان نمی‎‌شوند.

مصرف سدیم، سیگار کشیدن، نداشتن فعالیت بدنی و آلودگی هوا از جمله مهمترین عوامل خطر فشار خون بالا است، علائم رایج مرتبط با فشار خون نیز شامل سردرد شدید، درد قفسه سینه، سرگیجه، مشکلات تنفسی، حالت تهوع، استفراغ، تاری دید یا دیگر مشکلات بینایی و اضطراب می‌شود؛ پیروی از رژیم غذایی سالم یکی از روش‌های پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا است.

به گفته متخصصان، لازم است افراد برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، مصرف سدیم خود را کاهش دهند و در عین حال از غذاهای سرشار از پتاسیم از جمله میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات استفاده کنند. همچنین، داشتن یک سبک زندگی سالم نیز در زمینه کاهش فشار خون بالا موثر است، بنابراین توصیه شده است فشار خون خود را به صورت منظم بررسی کنید، خواب کافی داشته باشید، مصرف کافئین را کاهش دهید، به میزان کافی آب بنوشید و مصرف غذاهای فراوری شده را محدود کنید.

فشار خون بالا به میزان قابل‌توجهی زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اغلب چالش‌های منحصربه‌فردی را به همراه دارد؛ زنان ممکن است عوامل خطر خاصی مانند تغییرات هورمونی در دوران بارداری و یائسگی یا استفاده از داروهای ضدبارداری هورمونی را تجربه کنند، این عوامل ممکن است بر فشار خون بالا تاثیر بگذارد. علاوه بر این، استرس، داشتن رژیم غذایی نامناسب، نداشتن فعالیت بدنی و سیگار کشیدن ممکن است باعث افزایش فشار خون در میان زنان شود.

کد خبر 690082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.