عادت‌های سالم برای افزایش طول عمر کدام است؟

داشتن فعالیت بدنی، کاهش استرس، مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها، ترک سیگار و مصرف آجیل به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی، می‌توان به افزایش طول عمر کمک کرد. عوامل خطر زیادی وجود دارد که ممکن است به سلامتی افراد آسیب وارد کند، اما خوشبختانه بسیاری از آن‌ها قابل اصلاح هستند و با تغییر آن‌ها طول عمر افزایش پیدا می‌کند و وضعیت سلامت افراد نیز بهبود می‌یابد. در ادامه به بررسی تعدادی از این عادت‌ها می‌پردازیم:

داشتن فعالیت بدنی

لازم است افراد برای افزایش طول عمر خود، فعالیت بدنی داشته باشند و ساعت‌های طولانی مدت را صرف نشستن نکنند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از نظر فیزیکی فعال هستند، تقریباً ۳۰ تا ۳۵ درصد کمتر از دیگران در معرض مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌ها هستند. ورزش خطر فشار خون بالا، دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می‌دهد، بنابراین عامل مهمی برای افزایش طول عمر در نظر گرفته می‌‎شود.

کاهش استرس

استرس بر سلامت کلی تأثیر می‌گذارد، بنابراین کاهش استرس یک روش برای کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های تهدیدکننده زندگی است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استرس خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد، بنابراین کاهش استرس می‌تواند باعث بهبود خواب و کاهش هورمون‌های استرسی شود.

مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها

به گفته محققان، در صورتی که تمایل دارید عمر طولانی‌تری داشته باشید، میوه‌ها و سبزی‌ها بیشتری مصرف کنید. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در طول روز ۱۰ وعده میوه و سبزی می‌خورند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌ها قرار دارند. فیبر موجود در این مواد غذایی باعث می‌شود دستگاه گوارش بهتر عمل کند. همچنین، رژیم‌های غذایی با فیبر بالا سطح کلسترول پایین‌تری دارند و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان‌های خاص مانند روده بزرگ می‌شود.

ترک کردن سیگار

ترک سیگار یکی از مهمترین اقداماتی است که افراد باید برای افزایش طول عمر خود انجام دهند، زیرا خطر ابتلا به بیماری‌ها جدی و خطرناک را کاهش می‌دهد. سیگار کشیدن می‌تواند باعث پیری زودرس و ایجاد چین‌وچروک‌ها شود. علاوه بر این، می‌تواند به رگ‌های خونی و اندام‌های مختلف بدن آسیب وارد کند.

مصرف آجیل

نتایج یک پژوهش انجام شده نشان می‌دهد افرادی که هر روز آجیل مصرف می‌کنند، ۲۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند، همچنین مصرف این ماده غذایی میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد. برای نمونه، گردو به دلیل میزان آنتی‌اکسیدان بالایی که دارد، نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارد.

کد خبر 676338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.