ترکیب ورزش و پیروی از رژیم غذایی سالم چه نقشی بر بهبود پیش دیابت دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب ورزش کردن و پیروی از رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود پیش دیابت کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که فردی درگیر پیش دیابت شده است، سطح قند خون او همواره بالا است، اما به اندازه‌ای بالا نیست که فرد درگیر دیابت نوع دوم شده باشد، بلکه به عنوان یک علامت هشدار برای افزایش خطر ابتلا به دیابت عمل می‌کند که می‌توان با تغییر سبک زندگی مانع بروز آن شد یا احتمال بروز آن را به تاخیر انداخت. نتایج مطالعاتی که پیش از این انجام شده است نشان می‌دهد که ورزش به شدت برای درمان دیابت نوع دوم موثر است.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر ورزش کردن و پیروی از رژیم غذایی سالم بر پیش دیابت و سطح قند خون افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، میزان حساس بودن بدن افراد شرکت‌کننده در مطالعه به انسولین را بررسی کردند، انسولین هورمونی است که سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان حساسیت به انسولین افرادی که عادات ورزشی و رژیم غذایی خود را تغییر دادند، دو برابر بیشتر از افرادی که فقط رژیم غذایی خود را تغییر داده بودند، بهبود پیدا کرده بود. محققان متوجه شدند که ترکیب رژیم غذایی مناسب و داشتن فعالیت بدنی به بهبود وضعیت پیش دیابت افراد کمک می‌کند.

اخیراً متخصصان تمرکز خود برای درمان پیش دیابت و بهبود سطح قند خون را بر کاهش وزن از طریق پیروی کردن از رژیم غذایی با کالری پایین قرار داده‌اند. با این وجود، نتایج مطالعاتی از این قبیل حاکی از این است که ترکیب تمرین ورزشی با رژیم غذایی باکالری محدود می‌تواند حساسیت به انسولین و سلامت متابولیک را بیشتر از کاهش وزن از طریق رژیم غذایی بهبود ببخشد.

بنابراین توصیه شده است که در طول هفته به مدت ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید داشته باشید و از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. در این صورت خطر بروز بیماری‌های مزمن، به ویژه دیابت، کاهش پیدا می‌کند. انواع مختلف ورزش مانند هوازی یا تمرینات مقاومتی می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Metabolism منتشر شده است.

کد خبر 672412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.