احتمال بروز سنگ کلیه در روزهای گرم بیشتر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز سنگ کلیه در روزهای گرم سال بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سنگ کلیه به انباشته شدن املاح معدنی داخل مجاری کلیوی و ادراری گفته می‌شود، این سنگ‌ها معمولاً در قسمت‌های مختلف از مجاری ادراری تشکیل می‌‎شوند. عوامل خطر ابتلا به سنگ کلیه شامل کمبود آب بدن، چاقی، پیروی از یک رژیم غذایی با پروتئین، نمک یا گلوکز بالا، پرکاری تیروئید، جراحی بای‌پس معده، بیماری‌های التهابی روده و مصرف داروهای ضدتشنج می‌شود.

متخصصان معتقدند که خطر بروز سنگ کلیه در روزهای گرم سال بیشتر است. علائم بروز این بیماری شامل کمردرد در یک قسمت، حالت تهوع، استفراغ، تب، لرز و ادرار خونی می‌‎شود، البته ممکن است گاهی بدون علامت باشد. توصیه شده است که به منظور پیشگیری از بروز سنگ کلیه، حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید، به‌ویژه در صورتی که پیش از این سنگ کلیه را تجربه کرده‌اید.

در صورتی که هوا گرم است، میزان مصرف آب خود را افزایش دهید، زیرا آب بدن از طریق عرق کردن در روزهای گرم کم می‌شود. می‌توانید با اضافه کردن آب لیموترش به آب نوشیدنی خود، زیرا سیترات موجود در لیموترش به کلسیم متصل می‌شود و خطر بروز سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. همچنین، توصیه شده است که مصرف سدیم روزانه خود را به ۲۳۰۰ میلی‌گرم محدود کنید. مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها به میزان زیاد باعث افزایش سیترات ادرار می‌شود و خطر بروز سنگ کلیه را کاهش می‌دهد.

کد خبر 668062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.