خواب چه تاثیری بر خطر بروز بیماری آلزایمر دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اختلالات خواب خطر بروز بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خوابیدن نیز مانند خوردن و آشامیدن برای بدن ضروری است. محققان چندین سال است که تأثیر خواب بر سلامت عمومی افراد را بررسی کرده‌اند، یکی از موضوعات مهم که به‌تازگی مورد توجه قرار گرفته است، تأثیر خواب بر زوال عقلی و آلزایمر است. با وجود اینکه توصیه شده است بزرگسالان هفت تا هشت ساعت در طول شب بخوابند، بسیاری از افراد به میزان کافی نمی‌خوابند.

نتایج مطالعات انجام شده پیشین نشان می‌دهد که اختلالات خواب به یک مشکل جهانی تبدیل شده است. نگرانی جهانی دیگر که توجه زیادی را به خود جلب کرده است، نوع خاصی از زوال عقلی، آلزایمر نام دارد. در حال حاضر، بیش از ۵۵ میلیون نفر در سراسر دنیا درگیر زوال عقل هستند که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ میلادی این تعداد به ۱۳۹ میلیون نفر برسد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی اختلالات خواب بر خطر بروز بیماری آلزایمر، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که آپنه انسدادی خواب باعث کاهش حجم مغز می‌شود و بر حافظه افراد تأثیر منفی می‌گذارد، در نتیجه خطر بروز زوال عقل و آلزایمر افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، محققان به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث می‌شود توانایی مغز برای یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات جدید دچار اختلال شود.

به گفته متخصصان، لازم است برای داشتن خواب کافی و باکیفیت، هر روز سر ساعت مشخص بخوابید و بیدار شوید، حداقل یک تا دو ساعت قبل از خواب از وسایل الکتریکی که نور آبی ساطع می‌کنند، دوری کنید، در طول روز ورزش کنید، از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار چندین ساعت قبل از خواب دوری کنید، حداقل یک ساعت قبل از خواب از وعده‌های غذایی سنگین استفاده نکنید، قبل از خواب مدیتیشن یا تنفس عمیق را تجربه کنید، محیط خوابی را انتخاب کنید که خنک، تاریک و آرام باشد، از ساعت هوشمند و دیگر گجت‌های مشابه استفاده کنید تا خوابتان را ردیابی کنند، زمانی که از خواب بیدار شدید، در معرض نور خورشید قرار گیرید.

کد خبر 667259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.