فعالیت بدنی هنگام بعدازظهر سطح گلوکز را بهبود می‌بخشد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فعالیت بدنی هنگام بعدازظهر سطح گلوکز افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را بهبود می‌بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که بیش از ۳۷ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا درگیر بیماری دیابت هستند که از این میان ۹۰ تا ۹۵ درصد آن‌ها به دیابت نوع دوم مبتلا شده‌اند. پیروی کردن از سبک زندگی سالم و فعالیت بدنی منظم به کنترل دیابت کمک قابل‌توجهی می‌کند. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر فعالیت بدنی بر بهبود سطح گلوکز خون، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای رسیدن به این هدف داده‌های پزشکی بیش از ۲۴۰۰ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. در این پژوهش، افراد از ابزار خاص برای اندازه‌گیری میزان فعالیت بدنی خود استفاده کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افراد مبتلا به دیابت نوع دوم که بعدازظهرها فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشتند، بیشترین کاهش سطح گلوکز خون را تجربه کردند. به‌طوری که برخی از افرادی که بعدازظهر فعالیت بدنی داشتند، مصرف داروهای کاهش‌دهنده گلوکز خون خود را قطع کردند.

متخصصان توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به بیماری دیابت باید به صورت منظم ورزش کنند تا بتوانند سطح گلوکز خون خود را کنترل کنند. افزایش سطح گلوکز باعث می‌شود افراد مبتلا به دیابت نوع دوم در معرض ابتلاء به مشکلات قلبی، بیماری کلیوی و اختلالات بینایی قرار گیرند.

نتایج این مطالعه در مجله Diabetes Care منتشر شده است.

کد خبر 664335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.