تاثیر ویتامین D بر مرگ‌ومیر ناشی از سرطان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه ویتامین D خطر مرگ‌ومیر ناشی از سرطان را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آلمانی به منظور بررسی تاثیر ویتامین D بر میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به ۱۴ مطالعه که شامل ۱۰۵ هزار فرد می‌شد را مورد ارزیابی قرار دادند. زمانی که به افراد شرکت‌کننده در مطالعه به صورت متناوب دوزهای بسیار زیادی ویتامین D۳ داده شده بود، هیچ تاثیری بر میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان نداشته است. با این وجود، زمانی که افراد ویتامین D۳ را به صورت روزانه مصرف کرده بودند، میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان تا ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده بود.

به گفته محققان، با افزایش سن خطر ابتلا به سرطان نیز بیشتر می‌شود. بنابراین رعایت اقدامات پیشگیرانه در برابر مرگ‌ومیر ناشی از سرطان با افزایش سن، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. نتایج مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که همه افراد، به ویژه افراد بالای ۵۰ سال، از مزایای مصرف مکمل ویتامین D به منظور پیشگیری از مرگ‌ومیر ناشی از سرطان بهره می‌برند.

ویتامین D یک ویتامین ضروری برای سلامت کلی فرد است که به جذب کلسیم برای داشتن استخوان‌های قوی‌تر کمک می‌کند، باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‎‌شود، التهاب را کاهش می‌دهد و به حفظ سلامت سیستم عصبی نیز کمک می‌کند. افراد می‌توانند این نوع ویتامین را از طریق مصرف غذاهای حاوی ویتامین D، مصرف مکمل یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت کنند.

غذاهای سرشار از ویتامین D شامل زرده تخم‌مرغ، غذاهای دریایی، جگر گاو، لبنیات و غیره می‎‌شود. به صورت کلی دو نوع ویتامین D وجود دارد، ویتامین D۱ معمولاً در غذاهای بر پایه گیاهان یافت می‏‌شود در حالی که ویتامین D۳ از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مصرف غذاهای گوشتی دریافت می‌‎‏شود. در حال حاضر، متوسط مصرف روزانه ویتامین D برای اکثر افراد بین ۱۰ تا ۲۰ میکروگرم است. میزان مصرف روزانه ویتامین D به سن افراد بستگی دارد، به طوری که نوزادان خردسال به ۱۰ میکروگرم و بزرگسالان بالای ۷۱ سال به ۲۰ میکروگرم ویتامین D نیاز دارند. علائم کمبود ویتامین D در بدن شامل خستگی، استخوان درد، ضعف عضلانی، افسردگی و اختلالات خواب می‎‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Agening Research Reviews منتشر شده است.

کد خبر 661967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.