مصرف مولتی‌ویتامین چه تاثیری بر عملکرد ذهن دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه مولتی‌ویتامین به بهبود عملکرد ذهن کمک زیادی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر مصرف مولتی‌ویتامین بر عملکرد ذهن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۳۵۶۲ بزرگسال را به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم کردند؛ گروه اول به صورت روزانه مولتی‌ویتامین مصرف می‌کردند، در حالی که گروه دوم دارونما دریافت می‌کردند.

هر سال، عملکرد ذهن افراد شرکت‌کننده در مطالعه از طریق آزمون‌های عصبی روان‌شناختی آنلاین مورد ارزیابی قرار می‌گرفت. محققان بر قدرت حافظه و یادآوری افراد تمرکز کرده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به صورت روزانه مولتی‌ویتامین مصرف کرده بودند، نسبت به افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، عملکرد ذهنی و شناختی بیشتری داشتند.

پژوهشگران پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مصرف روزانه مولتی‌ویتامین خطر بروز مشکلات ذهنی از جمله زوال عقل را کاهش می‌دهد. به گفته محققان، هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که کدام ویتامین‌ها در مولتی‌ویتامین‌ها به بهبود عملکرد ذهن کمک کرده است، بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود تا اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است.

کد خبر 663350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.