سبک زندگی سالم با مصرف میوه و سبزیجات/ نان سبوس‌دار استفاده شود

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نباید در گروه‌های غذایی مصرف میوه‌ها و سبزیجات را فراموش کرد، برای سبک زندگی سالم هرچقدر مصرف سبزی‌ها در برنامه غذایی بیشتر باشد، انسان را بیشتر به سبک زندگی سالم نزدیک می‌کند.

مرجان منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از نهم تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته سلامت نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: یکی از روزهای این هفته مرتبط با سبک زندگی سالم است، از این رو نقش تغذیه سالم در سبک زندگی سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی درباره اهمیت مصرف مواد مغذی، افزود: لازم است غذاهایی مورد استفاده قرار گیرد که طیب باشد و نیاز جامعه را مرتفع کند، این غذاها باید غذاهایی باشد که مواد مغذی لازم را برای رشد کودکان و جنین در مادران باردار و زندگی شاداب و فعال در سایر گروه‌های سنی ایفا کند.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: لازم است ابتدا نان با کیفیت مورد استفاده قرار گیرد، زیرا قوت غالب مردم نان است، نان باید سبوس‌دار، کم نمک و بدون جوش شیرین باشد، از این رو باید هوشمندانه نسبت به انتخاب نان اقدام کرد.

وی اضافه کرد: نباید در گروه‌های غذایی مصرف میوه‌ها و سبزیجات را فراموش کرد، برای سبک زندگی سالم هرچقدر مصرف سبزی‌ها در برنامه غذایی بیشتر باشد، انسان را بیشتر به سبک زندگی سالم نزدیک می‌کند.

منوچهری درباره لزوم مصرف لبنیات و سبزیجات، گفت: مصرف میوه‌ها به ویژه میوه‌های فصل، حتی میوه‌هایی که اندازه کوچکی دارند، هیچ تفاوتی به لحاظ مواد مغذی با سایر میوه‌ها نخواهند داشت. همچنین مصرف لبنیات کم چرب به عنوان ماده مغذی که می‌تواند پروتئین‌های مورد نیاز بدن را تأمین کند، توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کره، خامه و سرشیر جزو لبنیات محسوب نمی‌شود، ادامه داد: مصرف شیر، ماست و پنیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مصرف تخم‌مرغ در صورتی که گوشت در دسترس نباشد به عنوان منبع پروتئینی بسیار خوب در برنامه غذایی روزانه گنجانده می‌شود، همچنین روغن‌های مایع سرخ کردنی باید کمتر مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از روغن‌های جامد و نیمه‌جامد چه روغن حیوانی و چه گیاهی باید پرهیز شود.

کد خبر 658404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.