مصرف قند افزودنی باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مصرف بیش از ۶ قاشق چای‌خوری قند افزودنی در روز خطر بروز سکته مغزی، افسردگی و آسم را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قند یک واژه کلی برای چندین نوع کربوهیدرات است. برای نمونه، گلوکز، فروکتوز و لاکتوز از جمله انواع قند هستند که ممکن است به صورت طبیعی در بعضی از مواد غذایی مانند شیر یا میوه‌ها وجود داشته باشد. بنابراین افراد با مصرف این مواد غذایی قند دریافت می‌کنند. قند افزودنی نیز به نوعی قند گفته می‌شود که تولیدکنندگان به مواد غذایی اضافه می‌کنند و معمولاً توصیه می‌شود که مصرف این مواد غذایی محدود شود.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر مصرف قند افزودنی بر سلامتی افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۸۵۰۰ مقاله را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بیش از ۶ قاشق چای‌خوری قندهای افزودنی در روز خطر بروز سکته مغزی، افسردگی و آسم را افزایش می‌دهد.

همچنین، مصرف قندهای افزودنی باعث بروز سکته قلبی، فشار خون بالا و حتی انواع سرطان مانند سرطان سینه و سرطان پروستات می‎‌شود و به صورت کلی میزان مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد. استفاده از قندهای افزودنی باعث بروز مشکلات دندانی برای کودکان نیز می‎‌شود. بنابراین سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که افراد باید به منظور حفظ سلامتی خود، مصرف قند افزودنی را کاهش دهند.

نتایج این مطالعه در مجله The BMJ منتشر شده است.

کد خبر 654311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.