رژیم‌ غذایی مدیترانه‌ای خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای، خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی را در میان زنان کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان استرالیایی به‌منظور بررسی تأثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر احتمال بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی، مجموعه‌ای از مطالعات را مورد ارزیابی قرار دادند که شامل ۱۶ مطالعه می‌شد که بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۲۱ کامل شده بود. به صورت کلی، این مطالعات تأثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای در میان بیش از ۷۲۲ هزار زن بزرگسال را بررسی کردند.

هیچ‌کدام از زنان شرکت‌کننده در مطالعات نشانه‌ای از بیماری قلبی نداشتند. آن‌ها تقریباً به مدت ۱۳ سال مورد بررسی قرار گرفتند و غذاهای مصرفی خود را هر روز گزارش می‌کردند. محققان پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض بیماری‌های قلبی‌عروقی قرار می‌گیرند، همچنین آن‌ها ۲۳ درصد کمتر در معرض مرگ‌ومیر ناشی از هر بیماری قرار می‌گیرند.

ازآنجاکه رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، روغن زیتون و غلات کامل می‌‎شود، می‌تواند به بهبود سلامت قلب زنان کمک شایانی بکند.

نتایج این مطالعه در مجله Heart منتشر شده است.

کد خبر 648662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.