با رژیم غذایی گیاهی، سلامت قلب خود را تضمین کنید

یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد افرادی که بیشتر از مواد غذایی گیاهی استفاده می‌کنند در مقایسه با سایرین سیستم قلبی عروقی سالم‌تری دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد مصرف کمتر محصولات حیوانی نه تنها به نفع سیاره زمین است، بلکه برای سلامتی انسان نیز مفید است. گروهی از پژوهشگران آمریکایی به تازگی تاثیر پیروی از رژیم غذایی گیاهی را بر کاهش مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی بررسی کردند و بدین منظور اطلاعات پزشکی ۱۲ هزار و ۱۶۸ فرد میانسال را در فاصله سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۶ ارزیابی کردند.

محققان رژیم غذایی این افراد را با استفاده از شاخص‌های رژیم غذایی به چهار دسته تقسیم کردند که نشان داد مصرف‌کنندگان غذاهای گیاهی در شاخص کلی رژیم غذایی بر پایه گیاهان (plant based diet)، نمره بیشتری کسب کردند. نتایج بررسی‌های جدید حاکی است افرادی که بیشتر از سایرین از غذاهای گیاهی استفاده کرده و بالاترین نمره را در شاخص‌ رژیم غذایی دریافت کردند، ۱۶ درصد کمتر از بقیه به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و سکته قلبی مبتلا شدند.

طی انجام این تحقیق افرادی که بیشترین مصرف غذاهای گیاهی را داشتند، ۲۵ درصد کمتر از بقیه افراد به هر دلیلی فوت کردند و ۳۲ درصد کمتر از دیگران به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست دادند. به گفته محققان، نتایج مطالعه جدید به این معنا نیست که مصرف غذاهای حیوانی را کاملا متوقف کنیم، بلکه بدین منظور است که مصرف بیشتر غذاهای بر پایه گیاهان و استفاده کمتر از محصولات حیوانی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را  به طور چشمگیری کاهش دهد.

پیروی از رژیم غذایی گیاهی شامل غذاهایی می‌شود که دارای مواد مغذی بسیار و مقادیر اندک شکر، نمک، کلسترول، چربی‌های اشباع و ترانس است. بنابراین بهتر است افراد برای تامین سلامت خود، مصرف سبزیجات، آجیل، غلات کامل، میوه و حبوبات را در رژیم غذایی روزانه افزایش دهند و از محصولات حیوانی کمتر استفاده کنند.

نتایج این مطالعه در مجله American Heart Association  منتشر شده است.

کد خبر 385430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.