برای کاهش وزن روزانه چند قدم پیاده‌روی کنیم؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برداشتن ۱۰ هزار قدم در طول روز به همراه پیروی کردن از یک رژیم غذایی کم‌کالری به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است فعال بودن در طول روز به بهبود سلامتی و کاهش وزن کمک شایانی می‌کند، در حالی که شواهد مربوط به اینکه دقیقاً چند قدم در روز به کاهش وزن کمک می‌کند، محدود است، اما متخصصان معتقدند که تقریباً ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش در طول هفته با شدت متوسط تا زیاد در این زمینه مؤثر است. به نظر می‌رسد که شمارش گام‌ها به کمک گجت‌های خاص مانند ساعت هوشمند می‌تواند برای ایجاد انگیزه افراد در زمینه کاهش وزن تأثیرگذار باشد.

نتایج مطالعه‌ای که در مجله Obesity منتشر شده است نشان می‌دهد که برداشتن ۱۰ هزار قدم در طول روز به همراه پیروی کردن از یک رژیم غذایی کم‌کالری به کاهش وزن کمک می‌کند. البته لازم است تقریباً ۳۵۰۰ قدم از این میزان به صورت متوسط تا شدید انجام شود. مطالعه دیگری که در مجله JAMA منتشر شده است؛ حاکی از این است که برداشتن هر دو هزار قدم در طول روز خطر مرگ زودهنگام را بین هشت تا ۱۱ درصد کاهش می‌دهد. محققان در این پژوهش متوجه شدند که ۹۸۰۰ قدم در طول روز بیشترین مزایا را به همراه خواهد داشت.

نتایج مطالعه دیگر که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، نشان می‌دهد که ۱۰ هزار قدم در روز خطر بروز زوال عقل، بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد. متخصصان اعلام کرده‌اند هر چه تعداد و شدت قدم زدن افزایش پیدا کند، میزان کالری مصرفی و متعاقباً کاهش وزن بیشتر خواهد شد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که کاهش فقط پنج تا ۱۰ درصد وزن بدن می‌تواند به بهبود فشار خون، قند خون و کلسترول خون کمک زیادی کند. پیاده‌روی نیز خطر چاقی، بیماری قلبی، دیابت، فشار خون و افسردگی را کاهش می‌دهد. بنابراین توصیه شده است که پیاده‌روی را جزو برنامه‌های روزمره خود قرار دهید و با گذشت زمان تعداد قدم‌های خود و شدت آن را افزایش دهید. ارزیابی کنید که در طول روز چند قدم برمی‌دارید، سپس هر دو هفته هزار قدم به آن اضافه کنید.

کد خبر 637918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.