برگزاری تور «نقش جان» در تخت فولاد اصفهان

مسئول امور گردشگری مجموعه تخت فولاد اصفهان گفت:در رویدادنقش جان، روایت‌هایی درباره شهدا و مؤثرین انقلاب بیان می‌شود به این صورت که یک نفر راوی در این تور چندروزه حضور دارد. همچنین خانواده تعدادی از شهدا بر سر قبور مطهر برخی از شهدا و مؤثرین حاضر خواهند شد و خاطراتی درباره عزیزانشان بیان خواهند کرد.

هادی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک مجموعه تور گردشگری با عنوان «نقش جان» طراحی کرده‌ایم که در ایام‌الله دهه فجر به شهدا و موثرین انقلاب اسلامی اختصاص خواهد داشت و آن‌ها را به حاضرن و علاقه‌مندان رویداد معرفی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب محلی با نام و عنوان گلستان شهدای شهر اصفهان وجود نداشت، به همین دلیل شماری از شهدای دوران انقلاب در مجموعه تخت فولاد خاکسپاری شدند که در نقاط و قسمت‌های مختلف این آرامستان تاریخی پراکنده هستند.

مسئول امور گردشگری مجموعه تخت فولاد اصفهان تصریح کرد: قبور مطهر ۳۰ تن از شهدای عزیز دوران پیروزی انقلاب در فضاهای مختلف مجموعه تخت فولاد به چشم می‌خورد. بیشتر این شهدا به دست مأموران ساواک به شهادت رسیده‌اند.

وی در رابطه با نحوه اجرا تور «نقش جان» اظهار کرد: ابتدا تکیه سیدالعراقین و سپس تکیه گلزار و در ادامه مسجد رکن الملک در این برنامه گنجانده شده است. تکیه‌های کلباسی انقلاب، خواجویی و آقای فیروزیان که از موثرین انقلاب هستند در ادامه مورد بازدید حاضران قرار می‌گیرد. ورود به گلستان شهدای اصفهان در خاتمه رویداد خواهد بود که طی آن شرکت کنندگان بر سر مزار شهدا و موثران انقلاب از جمله مرحوم پرورش و حجت الاسلام مظاهری حاضر خواهند شد.

نظری گفت: در این برنامه روایت‌هایی درباره شهدا و موثرین انقلاب بیان می‌شود به این صورت که یک نفر راوی در این تور چند روزه حضور دارد. همچنین خانواده تعدادی از شهدا بر سر قبور مطهر برخی از شهدا و موثرین حاضر خواهند شد و خاطراتی درباره عزیزانشان بیان خواهند کرد.

وی ادامه داد: نحوه ثبت نام این تور سابق بر این به صورت فردی و تک نفره بود. در دوره‌های قبلی سه رویداد با عنوان گنجواره برگزار کردیم که به همین شکل انجام شد و ثبت نام‌ها تک نفره بود؛ از جمله تور آب و آئین، طاق بهشت، زنان مشهور در تخت فولاد. نقش جان چهارمین رویدادی است که در ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

مسئول امور گردشگری مجموعه تخت فولاد اصفهان گفت: ثبت نام در تورهای پیشین تنها به صورت فردی ثبت نام انجام می‌شد اما در این دوره می‌توانند به صورت گروهی هم ثبت نام کنند. نقش جان تور از هجدهم تا بیستم بهمن‌ماه در مجموعه تخت فولاد اصفهان اجرا خواد شد.

به گزارش ایمنا، تخت فولاد نام قبرستان قدیمی شهر اصفهان است که به نام‌های لسان‌الارض و بابا رکن‌الدین و «خاشعی» ’نامیده می‌شده‌است. قدمت این گورستان از قرن چهارم هجری تاکنون است. گورستان تخت فولاد با مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده رود و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی جنوبی شهر واقع شده‌است.

کد خبر 637595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.