فراخوان طراحی مبلمان شهری گلستان شهدا

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از اعلام فراخوان طراحی مبلمان شهری گلستان شهدا خبرداد و گفت: طراحان و ایده‌پردازان می‌توانند در این فراخوان شرکت کرده و طرح‌های خود را ارایه کنند تا بهترین ایده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

حسن مؤذنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در صدد استفاده از تمام ظرفیت‌ها و تجربیات اساتید و فرهیختگان دارای تخصص در زمینه طراحی مبلمان شهری هستیم، امسال با همکاری شهرداری منطقه شش فراخوان مبلمان شهری گلستان شهدا را اعلام عمومی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نوع طراحی‌ها و المان‌هایی که در گلستان شهدا انجام می‌شود باید ویژگی‌ها و آیتم‌های خاص داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه گلستان شهدا در دل مجموعه تخت فولاد قرار گرفته باید طراحی‌های ویژه‌ و در شأن این مکان مقدس داشته باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع فراخوان اعلام شده، تصریح کرد: موضوع فراخوان طراحی مجموعه مبلمان شهری (گلجای، نیمکت بدون پشتی و پشتی دار، سطل زباله، بولارد، نرده و حصار، تابلو راهنما، تابلو جهت نما، آبخوری و...) مبلمان تلفیقی، طراحی عناصر مناسبتی در بافت گلستان شهدا (طاق سبز، مسیر ویژه نمایشگاهی، سایبان، سکوی نشیمن پرتابل، سقاخانه و ...) است.

وی با اشاره به اهداف فراخوان طراحی مبلمان شهری گلستان شهدا، گفت: افزایش کیفیت فضایی مجموعه گلستان شهدا، خلق عنصری متمایز و هویت بخش به فضای گلستان شهدا، توجه به هویت معماری و تاریخی بافت تخت فولاد (محل قرار گیری سایت گلستان شهدا)، هماهنگی و هم خانودگی عناصر پیشنهادی (انسجام طراحی)، استانداردسازی عناصر مبلمان شهری مورد استفاده و رعایت خواسته‌های گروه استفاده‌کنندگان (مرد، زن، کودک، معلولان و جانبازان) از نظر جسمی، روانی و فرهنگ استفاده همچنین درنظر داشتن اصول پایداری و زیست‌محیطی از جمله اهداف این فراخوان به شمار می‌رود.

مؤذنی اظهار کرد: معیارهای داوری طرح‌ها خلاقیت و نوآوری، زیبایی، کارایی، خوانایی، طراحی پایدار، توجیه اقتصادی، قابلیت تولید، رعایت الزامات ارگونومی، هماهنگی و هم خانوادگی عناصر پیشنهادی (انسجام طراحی) است.

وی با بیان اینکه تمامی طراحان، هنرمندان، متخصصان و دانشجویان گرایش‌های مرتبط، با رعایت الزامات و مقررات عمومی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند، گفت: ارائه آثار هر طرح  به صورت حداکثر دو شیت ۵۰*۷۰  سانتی متر در فرمت ارائه شده در سایت به صورت افقی با کیفیت ۳۰۰ DPI  و با فرمت JPG به آدرس ایمیل فراخوان به نشانی farakhan.۱۳۹۸@gmail.com باید انجام شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرصت شرکت در این فراخوان و ارایه ایده‌ها و طرح‌ها تا ۲۰ آبان‌ماه سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی فراخوان با تاخیر انجام شده، امکان تمدید مهلت فراخوان وجود دارد.

کد خبر 393918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.