کدام ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن در فصل زمستان است؟

مصرف ویتامین‌های A، C و D در فصل سرد سال به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر بروز بیماری‌ها توصیه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس‌ها و عفونت‌های باکتریایی در فصل زمستان راحت‌تر به بدن حمله می‌کنند بنابراین لازم است سیستم ایمنی بدن تقویت شود تا خطر بروز بیماری‌ها کاهش پیدا کند. در فصل سرد که خورشید به صورت مایل می‌تابد، بیشتر افراد دچار کمبود ویتامین D می‌شوند به همین دلیل توصیه می‌شود برای حفظ سلامت استخوان‌ها و جذب بهتر کلسیم از مکمل ویتامین دی استفاده کنید. همچنین، غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، قارچ خام و غلات نیز حاوی ویتامین دی هستند.

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، مواد شیمیایی و آلاینده‌ها محافظت می‌کند. مرکبات، انواع توت‌ها و آناناس بهترین منابع این نوع ویتامین هستند. ویتامین A نیز به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند و قادر است با باکتری‌ها و ویروس‌ها مقابله کند. مواد غذایی حیوانی مانند زرده تخم‌مرغ، جگر و روغن ماهی سرشار از ویتامین A است.

متخصصان معتقدند که مصرف مواد غذایی حاوی روی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود و تضمین‌کننده سلامت چشم است. این ماده معدنی قادر است اشتها را تنظیم کند. علاوه بر این، روغن ویتامین E در فصل سرد می‌تواند از پوست مراقبت کند و مانع خشکی آن شود.

کد خبر 636038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.