مصرف کدام مواد غذایی در زمینه کاهش وزن موثر است؟

مصرف میوه و سبزیجات، چربی‌های سالم، پروتئین گیاهی و غلات کامل به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همان‌طورکه مشخص است برای کاهش وزن باید از غذاهایی مانند غلات کامل، سبزیجات، میوه‌ها، لوبیا، آجیل‌ها و دانه‌ها استفاده کنید. با وجود اینکه رژیم‌های غذایی یا برنامه‌های غذایی خاص ممکن است مصرف بعضی از غذاها را محدود کند، اما یک رژیم غذایی سالم شامل همه مواد غذایی می‌شود. در ادامه به بررسی بعضی از مواد غذایی سالم برای کاهش وزن می‌پردازیم:

میوه و سبزیجات

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کردند که کلید دریافت بیشترین بهره از میوه‌ها و سبزیجات جایگزینی آن‌ها با غذاهای پرکالری است. این مواد غذایی بسیاری از مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کنند و در عین حال دارای مقادیر کمی چربی، کالری و سدیم هستند.

چربی‌های سالم

چربی سالم انرژی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند همچنین به روده کمک می‌کند تا ویتامین‌های خاص را جذب کند. چربی‌های غیراشباع سالم شامل انواع روغن‌هایی هستند که در دمای اتاق مایع هستند، این روغن‌ها شامل زیتون، سویا و بادام زمینی می‌شود. همچنین، ماهی‌های چرب ازجمله ماهی آزاد، ساردین و شاه ماهی در زمینه کاهش وزن بسیار مؤثر است.

پروتئین گیاهی

مصرف غذاهایی که چگالی انرژی بالاتری دارند، اما حاوی کالری زیادی نیستند، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؛ همچنین مصرف مواد غذایی مانند پروتئین‌های گیاهی و حیوانی مانند ماهی، گوشت بدون چربی و مرغ و لبنیات کم‌چرب و بدون چربی مانند ماست و سفیده تخم‌مرغ کالری کمی دارند و برای کاهش وزن مؤثر است.

غلات کامل

غلات کامل می‌تواند تعادل خوبی بین پروتئین و کربوهیدرات‌ها ایجاد کند. این مواد غذایی حاوی فیبر هستند، بنابراین با مصرف آن‌ها اغلب تا مدت زمان بیشتری احساس سیری می‌کنید. غلات کامل شامل نان‌ها و پاستای گندم کامل، برنج قهوه‌ای و بلغور جو دوسر و غلات کمترشناخته‌شده نیز شامل کینوا و ارزن می‌شود.

کد خبر 633157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.